Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 02:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej alle...
Har et temmelig stort problem, har lige fået eftermonteret en T3-Garret på min honda prelude. Jeg har fået renoveret motoren fuldstændig, alle lejer udskiftet, vandpumpe, stempelringe....osv. Jeg har et stort problem med, at når den sætter ladetryk (0,6), så sætter den tryk i bundkaret. Jeg skal bruge en eller anden form for krumtapsudluftning (ladetrykket gør at der bliver presset olie op igennem og ud af ventildækslet), så jeg kan afmonteret min halvlitters flaske der opsamlet olien ude i motorrummet fra ventildækslet. Det er ikke så fedt at se på, har fået pulverlakeret og malet mine motorophæng, bundkar osv. Er der nogen der kan hjælpe, har en ide om at Cossierne kører med noget lignende, men har ikke kunnet finde noget.....Please help....bortset fra det er der skud i svinet....det skal bare prøves...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

nu har du vel fjernet den originale udluftningsslange fra ventildækslet og til indsugnings manifolden!!

:-D

Hej Klaus
Nej jeg har ikke fjernet den, den ligger frit, så den kan ånde den vej, det er ikke det der er prob, den kan jeg jo bare forbinde med røret til insugningen, men det nytter ikke sålænge den sætter tryk i bundkaret, det prob. skal jeg have ordnet først. Og jeg kan jo ikke bare proppe den af i ventil dækslet, så vil olien jo bare kværne rundt derinde. Har talt med en cossie gut, og han sagde der skal noget krumtapsudluftning på, altså en udluftning fra bundkaret, hvor oliedampene bliver ledt ind i insugningen for at smøre.....men jeg skal bare have fat i sådan en udluftningsting.....tak for svaret :-D :-P

Lidt for hurtig
Jo jeg har fjernet den....den har ikke forbindelse til indsugningen, trykket kommer nede fra bundkaret hvor den af en eller anden grund sætter noget tryk...

Hvis din motor er nyrenoveret med nye stempelringe, så går der op til 5000 km før den begynder at være slidt til i stempelringene. Der er i forvejen ret store kanaler på hondamotorene mellem top og bund så det vil nok ikke gøre den store forskeld på om de laver en krummptapsudluftning. MEN vil du prøve aligevel så foreslog Lasse engang at man lavede udluftningen i forbindelse med retur fra turboen.. hvilket er den fin nok ide..

Jeg tror stadig at du manler at fjerne en slange fra krumptapshuset. Honda har i forvejen en krumptapsudluftning der går gennem en olieudskilder på bagsiden af motoren og videre til manifolden EFTER spjældet. Har du husket den ???

HypHest

Hej hyp
Næ....der har du måske fat i noget.....jeg bliver lige nødt til at pille lidt tak for tippet, vi må se hvad der er for noget....

Hej Hyp igen...
Ville bare lige høre, om du ved hvor trykføleren sidder i indsugningsmanifoldet på honda prelude, for når den sætter ladetryk, kan den ikke holde sig i tomgang, og det skulle efter sigende have noget med den at gøre....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time