Jeg lurer lidt på at bygge min egen aktuator til min turbo men mangler en ret vigtig oplysning.
Hvor lang vandring har en aktuator og ved hvilket tryk. Altså mm/bar eller noget i den stil.
Specs. på aktuator.
Redaktør: Moderatorer
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
Wastegate
Vandringen kan du nok måle dig frem til, på selve spjældet.
Men hvor meget tryk der skal til, for at åbne spjældet, kommer an på hvor meget tryk du vil køre med.
Fjederen skal ikke være for kraftig, hvis du skal køre med lavt tryk.
Omvendt må den heller ikke være for blød. Så vil trykket i turboen bare blæse spjældet op.
Men hvor meget tryk der skal til, for at åbne spjældet, kommer an på hvor meget tryk du vil køre med.
Fjederen skal ikke være for kraftig, hvis du skal køre med lavt tryk.
Omvendt må den heller ikke være for blød. Så vil trykket i turboen bare blæse spjældet op.
...Daniel Slater 
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Holder det nu helt vand?
Hvis jeg nu f.eks. ønskede at lade med lavere tryk, ville det jo ikke kunne lade sig gøre da WG står helt åbent ved 0.3 bar og så kan jeg ikke komme længere ned.
Der må være en naurlig nedre grænse for hvor lavt tryk man kan lave, men at WG skal være helt åben ved det ønskede tryk, må da afhænge af hvilken turbo man har på?
Eller er jeg het lp vildspor?
Hvis jeg nu f.eks. ønskede at lade med lavere tryk, ville det jo ikke kunne lade sig gøre da WG står helt åbent ved 0.3 bar og så kan jeg ikke komme længere ned.
Der må være en naurlig nedre grænse for hvor lavt tryk man kan lave, men at WG skal være helt åben ved det ønskede tryk, må da afhænge af hvilken turbo man har på?
Eller er jeg het lp vildspor?
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
