Specs. på aktuator.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Specs. på aktuator.

#1 Indlæg af Brisse »

Jeg lurer lidt på at bygge min egen aktuator til min turbo men mangler en ret vigtig oplysning.

Hvor lang vandring har en aktuator og ved hvilket tryk. Altså mm/bar eller noget i den stil.
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#2 Indlæg af Brisse »

Virkelig ingen der har nogle data på en aktuator der f.eks. kunne sidde på en T3? Skal bare vide hvor langt den vandre ved et givent tryk så jeg kan finden en passende fjeder til mit lille projekt.

Ellers bliver det svært at bygge min egen :cry:
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

Wastegate

#3 Indlæg af Danielsito »

Vandringen kan du nok måle dig frem til, på selve spjældet.

Men hvor meget tryk der skal til, for at åbne spjældet, kommer an på hvor meget tryk du vil køre med.

Fjederen skal ikke være for kraftig, hvis du skal køre med lavt tryk.
Omvendt må den heller ikke være for blød. Så vil trykket i turboen bare blæse spjældet op.
...Daniel Slater :mrgreen:
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#4 Indlæg af Brisse »

Det er nemlig lige det med fjederen jeg lure på. Hvis jeg vil lade med 0.3 bar, skal WG'en så være helt åben ved 0.3 eller huh?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

ja det skal den!
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#6 Indlæg af Brisse »

Holder det nu helt vand?
Hvis jeg nu f.eks. ønskede at lade med lavere tryk, ville det jo ikke kunne lade sig gøre da WG står helt åbent ved 0.3 bar og så kan jeg ikke komme længere ned.
Der må være en naurlig nedre grænse for hvor lavt tryk man kan lave, men at WG skal være helt åben ved det ønskede tryk, må da afhænge af hvilken turbo man har på?
Eller er jeg het lp vildspor? :)
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

er tilbøjelig til at give dig ret! med hensyn til at du har fundet dig et vildspor! hvis et turbo anlæg er lavet rigtigt er det ofte umuligt at komme under 0,2 i ladetryk ved bundgas! også selv om aktivatordåsen er skruet af så wastegate står helt åben hele tiden! mvh. søren
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#8 Indlæg af Brisse »

Fjong. Det var lige det jeg skulle vide :-)
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Besvar