Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 18:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 feb 2004, 20:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1995-04.html

Læs det....det taler for sig selv...

Det er ganske vist løgn, men det danner dog et heftigt billede for mit indre øje...

Vil være ret spektakulært at åbne bagklappen i vognen og fyre et JATO unit af....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2004, 21:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Yep - en god joke/vandrehistorie.
Hvad er forskellen på en JATO og en efterbrænder........??????

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2004, 21:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Transitfar skrev:
Yep - en god joke/vandrehistorie.
Hvad er forskellen på en JATO og en efterbrænder........??????


En efterbrænder kan man slukke for igen....

JATO er en faststof raket, der ikke lader sig slukke når den først er tændt.

Svarer lidt til at spænde to rulleskøjter på en 300bars iltflaske, lægge flasken ned på skøjterne, kravle overskrævs på kalorius og holde godt fast, imens en kammerat afmonterer hanen med en brandøkse.

Den kan hellerikke stoppes igen når først den er "tændt"

Kids, do NOT try this at home!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2004, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tak for det gode råd.
det vil jeg så tænke på, næste gang min ventildækselpakning lækker olie ned i min indsugningsmanifold på min dieselmaskine.....
I det tilfælde er der altså ikke noget, som hedder "omdrejningsbegrænser".......
Nå, nu er der heldigvis turbo (og dermed overtryk)på, så måske den næste gang skyder olien væk, i stedet for at æde den rå som en sulten løve..

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 02:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Henrik: hmmmm du giver mig en ide!! :lol: heheh

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 03:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har en gang for længe siden stoppet på motorvejen for at tilbyde BLA. hjælp til nydelig ung DAME i lånt GOLF DIESEL. hun forklarede (tydeligt rystet) at pludselig tog bilen blot flere og flere omdrejninger, da hun ikke var kontant nok strøg koblingen med i handelen sammen med motoren!! en mere der lærte at hellere løbe end GOLF KØBE!! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tja, de gode gamle Sierra P100 var jo heller ikke just nogen racer..... 8) .
Men adskillige førere oplevede, at de pludseligt fik "et los i røven", men når de så til sidst trådte på koblingspedalen for ikke at lette ud over stepperne, ja så holdt bilen pludselig HELT stille.... :cry:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2004, 19:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
vandre historier er en fed ting, men der da en gut der har monteret en jetmotor i en renault twingo....
Når man endelig gør den slags skal man da for h...... gøre det i en federe bil...
http://www.twingo.net/nicolas/fusee1.jpg

så kan i se for selvsyn... :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team