Skifte motor på golf2

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
VAG mekaniker
Senior Medlem
Geografisk sted: fyn kerteminde

#11 Indlæg af VAG mekaniker »

Det eneste jeg lige kan komme på af problemer mht gearkasse er, hvis du går fra 4 til 5 gear kan du købe et rep sæt til gear skift, der er de nødvendige dele fra 4 til 5 gear + at du skal modifisere den metalkasse som gearstangen sidder i. Ellers får du ikke 5 gearret til at virke...
Der er 2 typer flanger på gearkassen til trækaksler. Hvis det ikke er de samme der sidder på, så bytter du dem fra den ene til den anden gearkasse.
Anders
Senior Medlem
Geografisk sted: Esbjerg

#12 Indlæg af Anders »

vag mekaniker skrev:Det eneste jeg lige kan komme på af problemer mht gearkasse er, hvis du går fra 4 til 5 gear kan du købe et rep sæt til gear skift, der er de nødvendige dele fra 4 til 5 gear + at du skal modifisere den metalkasse som gearstangen sidder i. Ellers får du ikke 5 gearret til at virke...
Der er 2 typer flanger på gearkassen til trækaksler. Hvis det ikke er de samme der sidder på, så bytter du dem fra den ene til den anden gearkasse.

Det er en 5 trin gear kasse der er på nu. Så skulle der ikke være nogle problemer eller hvad????

mvh Anders
VAG mekaniker
Senior Medlem

#13 Indlæg af VAG mekaniker »

nej.Hvis du bruger samme gearkasse så er der ikke nogen problemer med det.
Anders
Senior Medlem

#14 Indlæg af Anders »

vag mekaniker skrev:nej.Hvis du bruger samme gearkasse så er der ikke nogen problemer med det.

Det gør jeg ikke jeg skal bruge den der høre til 1800 motor. Jeg køber en motor med gearkasse som jeg vil putte i bilen.

mvh Anders
VAG mekaniker
Senior Medlem

#15 Indlæg af VAG mekaniker »

Det kan være det er den samme gearkasse.
De fleste 1.8 90hk kører med en 4T gearkasse.(den har 5 gear !!!)
Det er gearkasse koden og prøv og se om der ikke står 4T på den gearkasse som sidder på nu. (ses nede fra)
Anders
Senior Medlem

#16 Indlæg af Anders »

Okaydet vil jeg da lige prøve.

mvh Anders
Besvar