Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 02:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej,

Min Sierra DOHC fra 91, er begyndt at miste kølevandet. Ved hård belastning (stor trailer) stiger temperaturen pludselig helt vildt (efter 20km kørsel), og den presser vandet ud gennem låget på ekspansionsbeholderen. Det er som om der er en prop i systemet.

Ved normal kørsel, falder vandstanden så meget i beholderen, at vandet ikke kan ses. Når jeg så letter på låget, er der et voldsomt tryk på, og beholderen fyldes med vand lyn hurtigt. Er det helt normalt?

Varmeapparatet har en slubre lyd, som den altid har haft.

Jeg har for nyligt fået lavet toppakning, og i den forbindelse fået trykprøvet topstykket, hvilket var ok. Følgende er desuden prøvet: Nyt dæksel på ekspansionsbeholder, Ny termostat, Nyt varmeapperat og en fra bunden af beholderen til vandpumpen.

Gode forslag modtages.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det kan være en flækket motorblok!:-O

Mvh. Bay

du har ihvert fald kompresion i vandet så skal du bare finde ud af hvor det er galt det mest normale er toppakningen,prøv at tjekke olien,er den grå skal du passe på for lige pludselig er det vand altsammen og så er motoren færdig
få lavet en trykprøve på køleanlæget så viser småfejl sig,men regn minimum men defekt toppakning
brian

Hej igen,

Jeg har lige checket et par ting. Der er ikke vand i olien, så den med toppakningen tror jeg ikke på. Bilen gjorde på nøjagtig samme måde både før og efter uskiftning af toppakning. Jeg har strammet spændebåndene på slangerne idag, så der ikke løber noget ud den vej. Jeg har mistanke til vandpumpen.. Jeg synes det lyder mærkeligt at det skvulper sådan i varmeapperatet. Jeg har for nyligt udskiftet det, og i det gamle var der små klumper i vandet der kom ud. Det kunne jo godt tænkes at pumpen eller en slange er fyldt med det skidt.

Mvh Jens

din vandpumpe har en overtryksfunktion,der sidder mange gange et lille huk under vandpumpen der virker som overtryksventil prøv og se om det er stoppet
mvh brian

Få checket luften i expansiosbeholderen for CO og HC
Per.
www.racetec.dk

Sjekk at termostaten åpner slik den skal...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time