udlæsning af fejlkoder på Citroen C4 hdi 90

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

udlæsning af fejlkoder på Citroen C4 hdi 90

#1 Indlæg af uno »

Er der nogen nær Rødding Der kan udlæse koder? Bilen viser motorlampe og banker vedbelastning.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#2 Indlæg af uno »

Derudover har jeg i aften haft det problem at under 2000 omdrejninger ville den gerne gå ud ved stigende last. Som høj gear og en bakke. Ved acceleration eller over 2000 har den banket men ikke haft problemer med at gå..
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#3 Indlæg af michael f »

jeg bor desværre på sjælland, men det kunne godt lyde som en dyse der lækker eller for højt brændstof tryk! lad vær at kør for meget i bilen, før du har styr på hvad der forårsager bankningen, du risikere at brænde hul i et eller flere stempler!
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

michael f skrev:jeg bor desværre på sjælland, men det kunne godt lyde som en dyse der lækker eller for højt brændstof tryk! lad vær at kør for meget i bilen, før du har styr på hvad der forårsager bankningen, du risikere at brænde hul i et eller flere stempler!


Det var også mit gæt. Ville bare være rart med en fejlsøgning her i weekenden så jeg kunne få bestilt hvad der skal til.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#5 Indlæg af hYe »

Banker den på alle cylindre? Og gør den det konstant, eller i alle fald går hårdt selv ved tomgang?
Så er der stor mulighed for at det er regulatoren på højtrykspumpen der forårsager problemet.
Set før.
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#6 Indlæg af luske »

er det noget med en stor røgsky når den gør det ?? hvis ja så er det helt sikkert en dyse der er død

MVH Luske
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

som i dyse der har været gået løs

MVH Luske
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

fejlsøgning overstået

#8 Indlæg af uno »

I går blev bilen hentet hjem efter fejlsøgning og forsøgt rens af højtrykside. En dyse konstateret defekt med for stor mængde læk olie og fortsat bankning og kraftig røg. Nu skal økonomi ministeren så afgøre om den skal sælges med fejl. Hvis der er nogen der ligger inde med et sæt dyser til en hdi 1,6 Psa så er jeg interesseret..
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Re: fejlsøgning overstået

#9 Indlæg af TB206HDI »

uno skrev:I går blev bilen hentet hjem efter fejlsøgning og forsøgt rens af højtrykside. En dyse konstateret defekt med for stor mængde læk olie og fortsat bankning og kraftig røg. Nu skal økonomi ministeren så afgøre om den skal sælges med fejl. Hvis der er nogen der ligger inde med et sæt dyser til en hdi 1,6 Psa så er jeg interesseret..


husk at de skal kodes til motorstyringen..
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#10 Indlæg af uno »

Kan en dysefejl få bilen til at gå ud? jeg er ret sikker på at lavtryksystemet er ok da tanken er blevet støvsuget ren og brændstof filter skiftet senere.

Er lidt i tvivl om jeg vil skifte dyserne når den også går ud.
Eftersom dyserne skal kodes med boksen, er der så nogen forskelle på om de "nye" dyser er 90 eller 110hk når bare de passer fysisk i motoren?
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Besvar