Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2007, 19:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
føleren til boksen er den der stikker lige op... du må tage et par mål på den og se om den er langt fra data... men ellers lyder det mere og mere som en ØD giver som rasmus skrev tidligere... tag evt. og ohm den også ved samme lejlighed...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 00:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Ok det vil jeg så prøve :) tak. Kan jeg få en hurtig crashguide over hvordan man måler disse følere? Ville være najs!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 09:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ØD giveren tager du stikket af og måler med målepindende på hvert ben og aflæser multimeteret...

temp. føleren må du stikke en vinger i vandet hvis du ikke har et thermometer så det bliver nøjagtigt og aflæse vandtemperaturen og så gør det ligesom med ØD giveren af med stikket og måler... vandtemperaturen måler du så ved f.eks. 3 forskellige temperature kold-lunken-varm og så sammenligner du med data...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 11:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Mange tak :) det vil jeg prøve mig frem med!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 13:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Thermometeret så meget rigtigt ud.. resistancen steg ved høje temperaturer og faldt ved lave temperaturer.

Det jeg tror er ØD giveren sidder nede på gearkassen til højre for motoren. kan det passe? her sidder et stik med 3 indgange men der er kun ledning til 2 af dem på stikket af en eller anden grund? Er det den rette?

Hvad burde en korrekt måling fortælle? prøver at gå ud og måle på den nu


----

Har målt den nu og den ser ud til at have uendelig resistans?? Men skal den ikke også have det undtagen når krumtappen har roteret en omgang?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 14:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej der burde kun være 2 ben i stikket som et dyssestik... og hvis du kan måle uendelig modstand så er den færdig.. det er en spole viklet rundt om en kerne og når svinghjulet rotere foran induceres en spænding... så det er en konstand ohmsk værdi når du måler den... har ikke lige data her på arbejdet men måske ravnen kan slå det op på sin putter...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 14:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
ok jeg tager lige et billede af den jeg har målt for at være sikker..fordi v ik helt hvor den ellers sgu være.. kigger også lige efter en sådan du beskriver..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 14:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Ok her er et par billeder. Det her er taget til højre for motoren og det meste på billedet er vist gearkassen og du kan se koblingen der er lige foran. Hvis du sku være i tvivl..

Billede

Her kan du se hvordan stikket ser ud.. Men der er altså kun 2 ledninger til dette stik selvom stikket har 3 indgange..

Billede

(click for at forstør)

Er dette ikke ØD giveren? fordi synes ik jeg kan finde andet der passer din beskrivelse af den..

Mange tak for hjælpen indtil videre!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 15:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
du er ude på gearkassen kammerat... det der er baklyskontakten!!....

hold længere til venstre...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2007, 16:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
haha og øv. doh.. men tak.. troede jo lige det var den så hehe.. Men prøver at finde en mere til venstre :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team