Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 04:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008, 17:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Motoren, er en 1,8liters sprit ny bobbelmotor. Specilt bygget med turbo for øje. Dvs. knast, kompresion osv.

Den kommer til at køre med op til 1bar max. Normalt 0,7.

Skulle gerne kunne klemmes til 200hk, 230NM

Tak for en god hjemmeside. Det er rart med en hjemmeside hvor der er plads til forskellige typer biler.

Jakob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008, 18:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Jeg ville bruge en 2.5". Hvis der er plads osv kunne det godt laves med et stykke 3" lige efter turboen. Hvad med larm har det nogen betydning.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008, 18:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Ja jeg havde godt overvejet det med at lave et stykke 3" lige efter turboén. Den behøver helst ikke larme alt for meget, men det kan jeg jo også regulere lidt med potten.

Motoren er til min Buggy, så der er jo begrænset med plads.
Så snart jeg har fået lavet den præcise placering af turboén, skal jeg have fundet en potte.
Regner med at finde noget hos Summit. Jeg synes ikke at kunne finde nogle i Dk, som har noget stort udvalg.
En lille afgangspotte, med et afgangsrør på max 3 tommer er ikke så nemt at finde.

Hvis nogen af jer kender nogle gode sider med potter, er i velkommen til at give mig et link.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 15:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 16:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Blob skrev:
Hvor køber I rustfri flanger til GT28ér?

På de sider jeg har kigget har de kun alm. stål.

Ellers må man jo bare igang med at lave dem selv. Synes bare det er utroligt, hvis de ikke kan købes færdig.

Jakob


Velkommen til mongol danmark hvor ignoranterene lever...

er det indgang eller afgang du mangler?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 17:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg mangler 3.
Udstødningshus ind og ud, samt kompressorhuset ud.


Lige et andet spørgsmål også. Hvilke type benzinfilter bruger I andre til jeres indsprøjtning? Hvor køber i dem henne, og hvad koster de ca.?
Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 18:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Du kan købe alle flanger her http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... ItemID=190

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2008, 19:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Er de flanger i alm jern eller rustfri? Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvilket materiale det er.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2008, 20:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hmm nu er jeg da gået hen og blevet i tvivl.

Hvad er olie ind og ud? På en GT28
Der hvor man monterer flangen, med de to bolte, er det ind eller ud?

Selve anlægsfladen for flangen skal jo være vandret.
Jeg har fået drejet kompressorhuset i forhold til centerdelen, men er det muligt at dreje udstødningshuset i forhold til centerdelen?

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2008, 21:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
både ind og ud kan være lavet som en flance med 2 bolthuller men der er altid en nem måde at kende forskel på.

1. returhullet er ALTID større end fremløb.
2.Fra returhullet er der ofte frit udsyn til en del af akslen.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team