Benzinpumpe: In-tank eller in-line

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Normalt er der jo kun en sugesi, ikke noget egentligt filter.

Enhver restriktion(blob, kig i din pumpe-ståbi) betyder trykfald. Trykfald opfører sig meget forudsigeligt i en pumpe der pumper en væske med lavt damptryk. Læs mere under kaviation ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#12 Indlæg af Blob »

HenrikGM skrev:Normalt er der jo kun en sugesi, ikke noget egentligt filter.

Enhver restriktion(blob, kig i din pumpe-ståbi) betyder trykfald. Trykfald opfører sig meget forudsigeligt i en pumpe der pumper en væske med lavt damptryk. Læs mere under kaviation ;-)


Al min pumpeteori er stadig rimelig frisk. Det var jo i juni at jeg var til eksamen :D :D

Pumpen suger bare fra en studs der er svejst i bunden af tanken.
Det er jo en alm. bobbel ståltank.

Hvilken type si kan jeg bruge?
Har I et link eller lign?

Jeg vil jo gerne undgå at det kan ske igen.
Men ja den gamle pumpe lignede en som havde kørt med kavitation. Hvilket passer meget godt, da jeg tidligere havde et filter til at sidde før pumpen, men der skulle næsten igen ting til, førend filteret lukkede til, så pumpen ikke fik noget benzin. Så flyttede jeg filteret over på tryksiden, og så kørte det... indtil pumpen døde...

Men ja jeg skal da have fat i en suge-si.
Jeg har kigget på Aeromotive´s data, og de foreskriver et 100my forfilter og 10my trykfilter.
Lyder det ikke som et rimeligt setup?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Pumpen dør af kavitation længe før den dør på partikkel indtag, HVIS du har en simpel si foran.

Rustfri si fra imerco eller lign. ala te si. Jo større pumpe du sætter på, desto værre bliver kavitationsproblemet hvis der ikke er areal nok på sugesiden(overalt, dvs filter, rør, studser, slanger, ALT)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#14 Indlæg af Blob »

HenrikGM skrev:Pumpen dør af kavitation længe før den dør på partikkel indtag, HVIS du har en simpel si foran.

Rustfri si fra imerco eller lign. ala te si. Jo større pumpe du sætter på, desto værre bliver kavitationsproblemet hvis der ikke er areal nok på sugesiden(overalt, dvs filter, rør, studser, slanger, ALT)


Ja det er klart. Jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg laver sådan en si. Det er også derfor jeg er bekymret for om min an-6 sugeslange er for lille. Selvom den kun er ca 30cm.
Jeg har dog snakket med en amerikaner som kører med AN-6 hele vejen, ligesom mig, og han anvender en 044 pumpe. Så jeg tror at den burde være stor nok.

Jeg kan ikke "flække" min tank så jeg kan montere sién inde i tanken. Så jeg skal se om det ikke kan blive på slangen.
Hmm der skal tænkes lidt...
Gode idéer modtages meget gerne.
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#15 Indlæg af Blob »

En løsning kunne være at købe dette filter. Pille filterelementet ud, og fabrikere et nyt af en køkken-si.
http://www.speedflowshop.co.uk/-8-bille ... -580-p.asp

Det kunne være man lige skulle give slangespecialisten et ring på mandag. Det kunne jo være han lå inde med et filter der passer.

Jeg ved godt at det bare kan købes hos Summit, men sådan et lille filter løber jo i en formue med deres gebyr osv. Jeg har desværre ikke kunne finde nogle i EU som sælger sådanne filtre.
Kender I nogle?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

Prøv at google ordet "sugefilter".

:popcorn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#17 Indlæg af Blob »

Jep så fik jeg fundet noget.
b2b, har et filter der passer meget godt til at montere i tanken.
Nu skal der bare kerears en løsning til at få det monteret det i tanken.

Tak for hjælpen, Henrik.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

PRS_Tremonti skrev:jeg bruger en standard pumpe (4afe - toyota 1.6) i tanken som fødepumpe og en bosch 044 ekstern pumpe i serie, funker uden problemer men larmer som når kællingen i huset kræver man deltager i det daglige hus rengøring :grin:
mit bud er du også er ved at tage livet af din 044 pumpe. derfor larmer den. dvs den kører i luft/kogende benzin.
ved ikke hvordan du oplever "larmer af helvede til" men sådan er det i hvert fald ikke nødvendigt en 044 pumpe siger.
mit råd til BLOP. køb en plastiktank.med rigtige studse mm.
MVH søren
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#19 Indlæg af Blob »

lqs skrev:mit råd til BLOP. køb en plastiktank.med rigtige studse mm.
MVH søren


Det er ikke nemt bare at smide en universal plastik tank i en buggy, da der ikke er så mange stedder at placere den. Sådan et køretøj er jo i forvejen meget lille...
PRS_Tremonti
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04

#20 Indlæg af PRS_Tremonti »

Det var ironisk ment at jeg sagde den larmer som fanden selv :tooth:

det er kun når man slår bilen til tændning så kan man høre pumpen lige arbejer ellers er den meget lydsvag ( ifølge mig selv :grin: ) men den fejler bestemt ikke noget kan jeg skrive under på :hrmpf: hehe
Besvar