Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 09:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 15:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg ved ikke hvad dit trick er, men det du gør, det er du god til.

Lejesølerne er kæmpe store i den motor ifht den ydelse du har. Det lyder som ganske og aldeles usandsynligt at det er pga service niveauet på lejerne. Som sagt tidligere: Jeg kender til flere motorer der er havareret FORDI de er bleet renoveret, end jeg kender til motorer der har havareret de originale urørte lejer.

Det er mig lidt af en gåde hvorfor du ligger og kører 6000rpm på den motor. Med std knasten så er den holdt op med at trække for 1000rpm siden. Men det ændrer ikke på at den skal kunne holde til det, omend det virker ret så omsonst at gøre. Det er min påstand at du var bedre tjent med at skift liidt før, hvis det er hurtigt ud af hullet vi snakker om.

Prøv at læs det sidste nummer af Bilsport. Der er en artikkel om en der startede med en motor magen til den du har brændt nogle stykker af, men med 3x så meget motoreffekt som +200.

En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
HenrikGM skrev:
En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Stort olieforbrug.
Aksialt slør i turboen.
Ryger i tomgang. grå røg!!!

Det lyder mest som en turbo der er defekt!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 17:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
grydesvamp skrev:
HenrikGM skrev:
En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:


Skægt!
Kender du ham?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 18:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster :)

Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !

Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..

Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 18:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jakobsen skrev:
Jeg køre med a og v knast så de omdrejninger er vist fint til de knaster :)

Jeg køre ikke drag eller lyskryds rally.. Men bruger min bil til lidt frit drift eller leg på store områder !

Henrik husk nu de motore der gik for mig var en b19e og en b21et begge med leje fejl..

Tak for tippet Morten må se hvordan den skaber sig med den kkk27 turbo


Har du haft bilen på felt med de knaster?

Et billigt alternativ(når du stadigt har en del modtryk af slås med) kunne være K-knasten.
Det bliver mere aktuelt med 3K27.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
grydesvamp skrev:
HenrikGM skrev:
En af mine "næsten naboer" holdte grisefest omkring en gammel patruljebil der havde kørt folkerace i 3 sæsoner. 240 naturligvist. Målet var at alle gæster tog 10l bensin med, og så plagede de den bil på en stubmark i +10timer, og endte med at stoppe på elektrisk defekt efter de havde krydset en grusvej, incl grøften med 60.


HilBilly.. Jeg vidste ikke han kom fra herning ;) :popcorn:


Ja jeg fik enda en øl sidst jeg var nede ved ham, den blev selvfølgelig fisket op fra hans jordhul.. ;) men smagte nu ganske udemærket

Tak for øl forresten :popcorn:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2011, 21:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nej der har ikke været nogle ture på feldt med de knaster, og det er kun af den simple grund at den rådne kina lader ik passer på motoren. Så har ik ville ofre trim eller effekt måling på den..


Top
 Profil  
 
 Titel: stempelringe
Indlæg: 10 jan 2011, 11:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
du nævner at der ikke er skiftet ringe i motoren og spørger til om de let kan testes.. -ja det kan de med en kompressionstest.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2011, 13:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er værdien så dårlig... ved første forsøg, prøver du en gang mere, efter at have give en sjat motorolie ned gemmen tændrørshul. stiger værdien er det ringerne det er galt med, stiger den ikke, ligger fejlen højere oppe!
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team