Rep af Borg Warner Turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#11 Indlæg af wukshady »

Prøv evt at snakke med Egon ved Cylinderservice i Viborg.
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#12 Indlæg af Jakobsen »

Fandt fejlen :shock: Der er lidt flydene pakning i den orginale banjo bolt på motoren :damn:

Der sad simpelthen en lille pølse inde i banjo bolten.. da den kom ud og jeg fik sat trykluft på slangen og tømt den, var der massere af flow og massere af tryk ! Satan da en omgang pis.

Men hvordan dælen er det flydene pakning kommet helt ind i olie kanalerene :shock: Så vidt jeg husker er det eneste sted jeg har brugt, flydene pakning er ved bundkaret, altså mellem blok og kar.

Nu er jeg så ved at kigge på ny turbo, har snakket med Scan Turbo og de kan ikke få dele eller ny hjem, den er åbentbart noget specielt kommer fra noget John Deer.

Så jagten er sat ind på at finde en afløser nu, havde tænkt på noget Holset HX40 måske, med er i tvivl om hvad størelse osv
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

Sløset omgang med "Engine killer", aka flydende pakning.

95% af al brug af flydende pakning er brugt forkert, formeget(ALT ALT for meget!) og ofte det forkerte produkt til formålet.
Ofte i den hensigt at gøre det godt, med det modsatte til resultat.

Nå, men du lærer da noget undervejs.

Jeg har set flydende pakning i 400g tuber til fugepistol. Så går man sgu all-in!

Hvis det ikke kommer fra bundkarret, så stammer det nok fra dårlig rengøring. Det er en kunst i sig selv at samle en motor så den er ren indvendig overalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

Re: Rep af Borg Warner Turbo

#14 Indlæg af lqs »

Jakobsen skrev:Hej

Nogle der ved hvor man kan få renoveret en Borg Warner Turbo her i dk ? Model Airwreks S360..

Min lækre lader valgte simpelthen at give op i lejrene, fejl er ik konstateret men det kunne være for meget olie tryk :damn:
Model Airwreks S360.. fra JOHN DYR? ja verden vil bedrages.
MVH søren
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#15 Indlæg af Jakobsen »

Det er selvfølgelig bare super ærgeligt med en motor til 70.000kr at det så er det der dræber en ny lader efter 2500km... Men som jeg husker er det kun bundkaret der fik en gang flydene pakning, da der ikke sidder en alm papirs pakning på bilen.

Tvivler på at jeg har givet den flydene pakning andre steder, eller steder hvor det ville kunne komme videre ned i olien i vært fald.

Syntes selv jeg har været godt grundig mht rengørring, men hvordan det lort er kommet ind er en gåde for mig :wow: Det heldige er da at det kun er laderen der er gået og ikke resten af motoren også !

Men ja ny turbo må købes og så op på hesten igen :D

Scan Turbo sagde den kom fra en John Deer, lige hvad model nævnte han ikke..
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Lad os antage det kommer fra bundkar, hvordan er det flydende pakning kommet forbi oliefilter ?, forhåbenligt ikke fordi filter er stoppet, og dermed ledet olie uden om filter, det er nemlig set før på en RB motor, og så er det kun et spørgsmål om tid, inden motor er færdig
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#17 Indlæg af Jakobsen »

Hmm tror nu ikke det kom forbi filteret, må have været noget i motoren selvom den har kørt 2500km fejl frit nu med 8000Rpm.. Det var vist bare en heldig ting jeg fik fat i det pakning og det kun gik ud over turbo :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

Alt kan skaffes til alle turbo'er, det er nok nærmere folk der hellere vil sælge en ny.

Du skal ikke ret langt tid tilbage, så kunne der heller ikke skiftes kuglelejer på en GT28, indtil der kom andre på banen.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Din turbo er en sammensætning af en switcher og en KKK turbo.
Man kan købe et komplet renoveringskit til den, så jo, den kan laves..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#20 Indlæg af Jakobsen »

ja ved godt det er Switzer turbo eller sammen sætning af begge.

Ved ik hvad det ville kunne koste af få et til at lave et rep af den, den fik jo skrammer både på turbine hus og kompressor hus, som jeg har fjernet med fint sandpapir, ved ik hvad det vil betyde hvis den blir renoveret :?:
Besvar