Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 10:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Lars PH skrev:
Kommer det ved sejtræk eller omdrejninger er bilen chippet. Hva vis du kunstig får den i nødprogram gør den det også så.. Om du giver gas ved kold motor er vel irelevant den skal stadig ikke gøre det


fejlen kommer kun når den er kold og kommer kun hvis træder pedalen helt i bund ligesom om den pludselig får så meget og leve af så den ikek kan tykke det og begynder og gå på 3 cylinder eller mindre også ryger den helt vildt hvisden ikke går i stå også er den ikke til og få liv i igen også rygerden self osse når du prøver og starte den igen jeg syntes ikke det er en fejl jeg har oplevet før og de plejer og være rimlig pålidligede motor

den skulle ikke være chippet af hvad jeg ved af

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 10:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Mads B (dk) skrev:
jeg synes at have læst at hvis pumpen ikke er timmet 100% i forbindelse med tandrems skift skulle det kunne give problemmer.

Jeg har for nyelig skiftet rem på en 90hk tdi fra 2005 og når pumpen var låst og krumtappen stod på mærke og alt blev spændt...... når man så drejede 2 omgange på krumtappen så havde den rykke sig lidt fra mærket...... så man blev faktisk nød til ikke at stillle den på mærket, for at den stod på mærket efter 2 omgange


det hele står på mærker og pumpe indstilling er dobbelt tjekket flere gange og knast står osse som den skal den bliver jo låst i bag også er den konisk i knast hjulet så det erbare og løsneogså dreje resten påmærker også låse pumpen når det passer men som du osse ser på billede så står pumpen 100% hvor den skal

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 11:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 11:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 13:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Morten VJ skrev:
Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 18:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Vil nok bakke Rune op i hans indlæg og mene det kan være en dyse der hænger når den er kold.

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 20:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Runesm skrev:
For mig lyder det til der enten er den dyse der forstøver dårligt, eller også er der et gløderør der ikke virker, så den store mængde diesel køler forbrændingskammeret nok ned til at det ikke vil antænde ?


det har jeg osse tænkt på om det kan være cylinderen er forkold så den blæserfrobrændingen ud så der kun ligger en masse diesel som bliver brændt af jeg må lige have målt gløderørne ud også evt. skifte dyserne eller sætte dem i en test bænk

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 20:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Morten VJ skrev:
Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten


det er ikke en pumpe dyse motor det er en ganske alm diesel motor med direkte indsprøjtning også med elektronisk rotor pumpe samme opbygning som man kender den fra de gamle diesel motor som bare er med forkammer i stedetfor

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2012, 20:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
svan skrev:
Morten VJ skrev:
Nu har jeg aldrig rodet med VW pumpedyse motorer.
Men et bud kunne være en utæt/dårlig flammering.
Trykket fra forbrændingen ender oppe i kanalerne til dieselen, og motoren hakker og går ud da den ikke kan køre på luft.

MVH

Morten



en 110 hk AFN er ikke en PD motor, bare til info.

Prøv evt. på www.vagcars.dk, norn og Rittersprt derinde er yderst kompetente til de motorer der.

svan


det er osse en mulighed jeg tænkte der var nogle herinde som måske havde rodet med noget gammel diesel motor før om måske lige kunne pege ind på hvad der kunne være galt men så har jeg lige det andet i bag hovedet takker

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 16:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team