Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 03:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Excess skrev:
Slavteren skrev:
har ikke de vilde gode erfaringer med ebc greenstuff.. eller expensive brake crap som det nogle steder blir kaldt :lol:

til gengæld er jeg helt elektrisk med de hawk hp klodser jeg har nu.. sviner noget mere, men det mener jeg er en ringe pris for bedre bremsekraft og MEGET bedre holdbarhed.. de er slidt ca 50% ned på 1 1/2 klubrallysæson, min klubkamerat med samme bremser der kører væsentlig langsommere og kun rally er på sit 3. sæt på samme tid. og min har kørt omkring 25tkm hverdagskørsel oven i :twisted:

:) cool input,i ordet expensive brake crap lyder det som om at hawk er billigere og bedre end EBC.. Umidelbart er de dyrere? ikke fordi det er et issue. Din konklusionen er vel egentlig at EBC har et godt brand men at der er klodser som er langt bedre på markedet?

Hvor handler du disse klodser?

Mvh Jon

jeg handler meget i usa hvor den slags koster næsten ingen ting, så kan ikke sige noget om priserne herhjemme kontra greenstuff, dengang jeg købte dem kunne jeg slet ikke finde nogle steder i europa der havde dem, men kan se at de lige så stille dukker op.. (de lå længe på lager inden de blev monteret :? )
Ingen tvivl om at greenstuff har et rigtig godt brand, og mon ikke de 99% der køber dem og smider på deres hverdagsbil er mægtigt meget tilfredse, men motorsport kræver bare lige den der ekstra lille indsats...

og bevares, min kamerat køber dem da igen og igen til trodes for at de tydeligvis ikke magter opgaven :damn: tror måske det lige så meget er fordi de er så nemme at komme til, alle forhandler dem jo.

Om de måske bedre kan klare opgaven på andre biler tør jeg ikke udtale mig om, det er derfor jeg holder mig til at sammenligne 2 rimeligt ens biler inden for samme sport.. generelt er klubrally hårdt for materiellet, med meget lidt køletid imellem brug..

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Nu er greenstuff jo så også den mest gadevenlige bremseklods fra ebc, der er også de andre farver.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeps. men er en fin sammenligning, da hawk hp er lige så gode som alm klodser kolde.. har ikke kørt nok med greenstuff (eller de andre) til at ku sige om de også gør, men har læst mig til at mange piver over at de gule er lidt svage kolde, og at de røde sku være næsten væk kolde... men er kun noget jeg har læst mig til, ikke noget jeg vil lægge hovedet på blokken for.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Om vinteren skal man lige tænke over det ved første opbremsning med greenstuff, kunne ikke forestille mig at de andre er beder.

Ferodo klodser skulle også være ganske gode.

Men er stadig interesseret i om sådan en sub ikke skulle køre brembo 4 stemplede i for og 2 stemplede i bag.

Titel:
Senior Medlem

møffe skrev:
Om vinteren skal man lige tænke over det ved første opbremsning med greenstuff, kunne ikke forestille mig at de andre er beder.

Ferodo klodser skulle også være ganske gode.

Men er stadig interesseret i om sådan en sub ikke skulle køre brembo 4 stemplede i for og 2 stemplede i bag.

4 stemplede i for og 2 stemplede i bag er korrekt.
Mine er dog ikke brembo, det er først senere at der står brembo på dem :)

Titel:
Mester Medlem

Der er vel ikke nogen forskel på hvor godt de virker ?

Titel:
Senior Medlem

møffe skrev:
Der er vel ikke nogen forskel på hvor godt de virker ?

Ikke funktions mæssigt, men mine skiver er 295mm foran og den model med brembo er 326mm såvidt jeg husker.. tilgengæld er den model med brembo skiver noget tungere end min. :)

Titel:
Mester Medlem

Har du prøvet at køre dine std bremser varme ved alm sjov kørsel i den ?

Ellers så prøv bare at skifte klodser på std skiver.

Titel:
Senior Medlem

møffe skrev:
Har du prøvet at køre dine std bremser varme ved alm sjov kørsel i den ?

Ellers så prøv bare at skifte klodser på std skiver.

Jeg har ikke kørt særlig meget i bilen endnu :) men bremserne skulle skiftes aligevelet og dem jeg har snakket med som kører trackday siger at de hurtigt dør og fader på en bane.

Der skulle gerne dumpe en pakke ind idag.. glæder mig mig :D

Titel:
Medlem

Jeg har prøvet næsten alle de forskellige slags skiver og klodser som findes til de gamle 4 stemplede 294mm skiver
Og de kan ikke finde nogen som kan holde til trackdays uden at skulle køle lidt engang imellem :)
Men hvis du kører standard dæk så går det nok,
Der er ingen af EBC ' s standard serie som er til andet end at stoppe et vist sted hen
Der en en anden og meget bedre serie , bluestuff og orangestufff , virker rigtig godt , men dem har jeg kun prøvet med brembo setup'et
Ferodo ds2500 var de bedste på 294 skiverne sammen med Carbonlorraine race klodser, men de sidste rykkede så meget i skiverne at der efter en trackday var brændt jernstøv hele vejen hen af begge sider på bilen :)

Held og lykke med bremse projektet , det er en bagerste krængningstabilisator som ændre mest på dine køreenskaber ,
Men det får du se, når du får understeer understeer understeer :)

/Skassa

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time