møffe skrev:hvorfor nedgradere fra weber marelli til MS?
ikke at det er hvad spørgsmålet handler om..
går ud fra det er din alfa Q4?
det er min Q4 det handler om - 156eren er kun til transport
jeg har ikke noget forhold til MS eller noget andet - ved ikke en skid om det. måske foreslog thomas ms fordi man får meget for pengene?
Sådan generelt set, så får man meget for pengene med MS, fordi man laver det selv. Hvis ikke man vil lave det selv, så kan man lige så godt vælge et at de andre "færdige" mærker.
møffe skrev:hvorfor nedgradere fra weber marelli til MS?
ikke at det er hvad spørgsmålet handler om..
går ud fra det er din alfa Q4?
det er min Q4 det handler om - 156eren er kun til transport
jeg har ikke noget forhold til MS eller noget andet - ved ikke en skid om det. måske foreslog thomas ms fordi man får meget for pengene?
Sådan generelt set, så får man meget for pengene med MS, fordi man laver det selv. Hvis ikke man vil lave det selv, så kan man lige så godt vælge et at de andre "færdige" mærker.
nemlig. det er en overset faktor. vil du have lidt seriøsitet til små penge snak med flemming fartstrup.
ellers så er der peter jensen med vems her på forum da det giver et par billigt købte detaljer.
men vil du selv bestille hjem og lodde så er MS billigst. hvis ikke er der et hav af muligheder til ca samme penge.
men den std marelli er langt fra dårlig. og kan nemt være med feks MS.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Motorstyringsdiskussionen dukker op igen og igen....
Uanset navnet, så er ingen motorstyring bedre end de personer der monterer det og indkører det.
Mit råd til folk:
Find et sted at købe det hvor i stoler på det der bliver lavet er iorden, og hvor der er en reel snak om hvad det er I går ind til.
Man kan sagtens selv montere en MS, eller hvad som helst iøvrigt. Men det kræver man sætter sig ind i hvad man laver. En bilfabrik bruger oceaner af tid på indkøring og justering så en ny model er kørbar under alle forhold, så regn ikke med at det er en plug-n-play boks(uanset navnet).
Se på hvad den skal kunne og skriv det på en seddel. Lad være med at se efter bokse der kan styre canbus transmissioner, og tilsvarende fancy funktioner. Hvis i spørger efter motorstyringsinfo, så skal i ikke bruge canbus, og deslige alligevel.
Når i har sedlen, SÅ kan i søge på specs på motorstyringer.
God ide at vælge noget gængs, eller noget i kender nogen der har. Hvis i ikke kender nogen, så tag til træf. Masser vil gerne fortælle om det, incl mig selv.
Det er bare på med vanten, så kan det monteres og indkøres af en selv, men ikke på hverken 5 eller 10 minutter som nybegynder.
Alternativet er at betale sig fra den del, men det er nu federe at vide det selv(i mine øjne).
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
nu er det en skam at kalde en simpel opservering og erfaing for en diskussion men fair nok.
Nu lægger jeg ikke nødvendigvist noget negativt i begrebet diskussion, men det opfatter vi nok ikke ens.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!