Ja, der er markant forskel må man sige
Pumpen er en Scantech, du ved, det mærke som Spare-parts i stenløse også sælger. Jeg har dog købt den igennem en lokal volvo-pusher, som også fører scantech. Normalt har jeg ikke meget til overs for det mærke, men i dette tilfælde prøver jeg lykken. MortenVJ har tidligere nævnt at han har en pumpe magen til, som kører på 6. år. Så når det du'r ved ham, bør det også virke for mig.
Scantech har kun én pumpe til hele B230 serien, og det er en højkapacitets (B230 FT/FK fra 95 og frem). Det er ikke et gæt, det står i deres katalog
Den fra KG har jeg derimod ikke hørt godt om. Holdbarheden skulle ikke være for god, af en eller anden sær årsag.
Motoren laver 220Hk nu, ved 0,8bar. Det har tidligere ejer valgt fordi at Type J overgearet ikke kan holde effekten alligevel.
Målet er lidt over 250Hk (en makker laver 265hk på samme setup og 1bar), og det kan sagtens også lade sig gøre med Motronic'en, som er 760'erens originale sprøjt.
De 250Hk er målet, for det kan min ny-monterede Type P gearkasse liiiige holde til, overgearet samt kobling vil kunne holde til effekten, og de org. dyser + pumpe kan følge med. Vognen skal bare lige mappes om til det højere ladetryk.
Jeg har haft lidt korrespondance med ham som byggede motoren, da han hørte at den kører med 0,8 i tryk, så mente han jeg havde sendt motoren på pension. Den er lavet til at køre med 1,5.