godkendelse af biler dhb.
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg tror bestemt hellerikke den corolla får lov at køre ved DHB næste år.
Den slags biler er fremover nok forvist til showklasser,regulær dragracing, eller vandel arrangementer.
Et syn af de tre første pladser vil medføre at pladserne rykker langt ned i rækkerne. Feks vil ronnies escort dumpe med et brag på emissionerne, og så må pladsen jo afgives til næste mand. På den måde skal vi nok ned til plads nummer 18,19 og 20 for at få fundet de tre podiepladser....
Grunden til at jeg mener DHB vindere skal kunne tage et syn på stedet er på grund af DHB egne regler om at bilerne skal være indreg. m. plader. Laver de reglen så skal den overholdes af ALLE, og ikke kun af dem der er uheldige og bliver knaldet i "teknisk kontrol"(hvis man kan kalde det det).
Udaftil er det ikke særligt heldigt signal at sende til hr og fru DK at indreg. biler i dagens DK er corollaer med 2 motorer, cossier der forurener mere end tilladt, osv osv. Hvis vi vil passe lidt på sporten så duer det sgu ikke at vi kører i hårdt pumpede biler med nummerpladerne fra svigermors blødhat bil, vel? Offentligheden ser ikke på det med særligt forstående øjne, og det er sgu dem der er mellem os og en stribe baner i dk.
Til corollaerne og andre voldombyggede biler er der dragracing klasserne,de åbne arrangementer osv.
DHB har valgt at stille krav til bilerne, og hvis de ønsker at DHB er danmarkshurtigsteINDREG.bil (som det ser ud til) så duer det sgu ikke at folk kommer kørende i indreg. tomotorers biler.
Det skal bemærkes at jeg intet har imod alle rollaerne, men kun bruger dem som eksempel. Tvivler stærkt på at 500+ hk i en supra turbo kan gå gennem syn med den eksisterende typegodkendelse, bare for at tage et eksempel.
Vil man se indreg. biler så tag konsekvensen!
Vil man ikke, så lav reglerne så de passer til formålet!
Den slags biler er fremover nok forvist til showklasser,regulær dragracing, eller vandel arrangementer.
Et syn af de tre første pladser vil medføre at pladserne rykker langt ned i rækkerne. Feks vil ronnies escort dumpe med et brag på emissionerne, og så må pladsen jo afgives til næste mand. På den måde skal vi nok ned til plads nummer 18,19 og 20 for at få fundet de tre podiepladser....
Grunden til at jeg mener DHB vindere skal kunne tage et syn på stedet er på grund af DHB egne regler om at bilerne skal være indreg. m. plader. Laver de reglen så skal den overholdes af ALLE, og ikke kun af dem der er uheldige og bliver knaldet i "teknisk kontrol"(hvis man kan kalde det det).
Udaftil er det ikke særligt heldigt signal at sende til hr og fru DK at indreg. biler i dagens DK er corollaer med 2 motorer, cossier der forurener mere end tilladt, osv osv. Hvis vi vil passe lidt på sporten så duer det sgu ikke at vi kører i hårdt pumpede biler med nummerpladerne fra svigermors blødhat bil, vel? Offentligheden ser ikke på det med særligt forstående øjne, og det er sgu dem der er mellem os og en stribe baner i dk.
Til corollaerne og andre voldombyggede biler er der dragracing klasserne,de åbne arrangementer osv.
DHB har valgt at stille krav til bilerne, og hvis de ønsker at DHB er danmarkshurtigsteINDREG.bil (som det ser ud til) så duer det sgu ikke at folk kommer kørende i indreg. tomotorers biler.
Det skal bemærkes at jeg intet har imod alle rollaerne, men kun bruger dem som eksempel. Tvivler stærkt på at 500+ hk i en supra turbo kan gå gennem syn med den eksisterende typegodkendelse, bare for at tage et eksempel.
Vil man se indreg. biler så tag konsekvensen!
Vil man ikke, så lav reglerne så de passer til formålet!
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Glem DHB og kør i holeby istedet. Hvis sbi bliver indblandet skal man jo til at køre med tuv godkendte cykel dæk = hjulspind fra start til mål. Og tuning kun + 20%. Hvem har råd til at købe en viper gts eller mclaren f1 for det bliver da næsten de eneste 11 sekunders biler i 100% lovlig stand. Den 2 motors corolla og escort mk2 med cosworth kan jeg forstå men corollaen kunne jo ikke engang jorde en god gammel bondetunet kaner alligevel. (Så satte man bare "kun" amerikanerbilerne til at køre 1/8 mile så de ikke kunne være med i bedømningen) Siger lidt om hvad vmax skriver om for hvis bremsestrækningen var for kort til amerikanere så må den jo også være det for turbobiler de kunne jo bare allesammen have kørt 1000 fod = ca 300 m. Hvis told og skat kommer så melder de det vel også til ens forsikring at man har kørt ræs.
-
møffe
det skulle nok nærmest være et reglskifte.hvem gider se 50 1.6-2.0 ræse afsted for at lave 18 tider. ingen!!! vi skal jo også tænke på at dem der køre DHB er mennesker med sunde interesser lige som alle andre herinde,så som nogle af dem der skriver herinde nok er nogle af dem der deltager.ideen ved tuning er jo lige præcis at have noget der skiller sig ud fra mængden.ret mig hvis jeg tager fegl.men hvis man ikke kan være i fred på et lukket areal hvor kan man så dyrke sin interesse.skal vi bare blive ved med køre ulovligt street race foran skoler og andre steder.vi skal jo huske at som dansker bliver vi opdraget til være et individ der skiller sig ud.og en lille del af os gør det ved at køre/pille bil.
men hvad skal man gøre
piller man anlæg kommer der klager ang støj
piller man motor kommer der klager ang støj/fart
det kan ikke passe at sverige er den sidste udvej
lorte land
men hvad skal man gøre
piller man anlæg kommer der klager ang støj
piller man motor kommer der klager ang støj/fart
det kan ikke passe at sverige er den sidste udvej
lorte land
-
Morten TN
- Junior Medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 23:39
Nu hedder det jo trods alt DANMARKS hurtigste bil. Så hvis en bil ikke kan godkendes af hverken SBI eller T&S, så er den heller ikke godkendt til at have en DK indregistrering - ellers er det vel ikke en dansk bil...eller hva'?
Ud fra dette syntes jeg det er helt i orden, men jeg tror de ødelægger deres arrangement (Som i forvejen ikke spiller MAX) ved at indføre kontrol...det betyder jo helt sikkert, at man ikke får de rigtig sjove biler at se.
Ud fra dette syntes jeg det er helt i orden, men jeg tror de ødelægger deres arrangement (Som i forvejen ikke spiller MAX) ved at indføre kontrol...det betyder jo helt sikkert, at man ikke får de rigtig sjove biler at se.
Mvh
Morten
Morten
-
møffe
-
kim frigear
selvfølgelig skal de regler der er overholdes til dhb. nu skal vi bare være enige om hvilke regler det er! i år var der krav om at bilerne indregistrerede og forsikrede. dækkene skulle være gadedæk (dot) der var et støjkrav. der var intet krav om at bilerne skulle kunne synes!!! lige et par andre ting!! de første 3-4 år var dhb. rent røv og nøgler sportlig set! knægten fra bennys garage vandt i en tysk corvette som de hade sat plader på fra fars veteran! ronnie vandt efter man lavede hans tid om! for åben mikrofon. flot!!! hvert år er der krav om at bilerne skal køre på handelsbenzin. vil nok sige det er lidt forskelligt hvor deltagerne køber deres benzin! henne på hjørnet hos købmanden er det i hvert fald ikke hver gang!! kort sagt hvorfor alle disse regler? når de ikke overholdes! ps. en bil med 2 motorer må ikke køre dragrace!
-
møffe
-
kim frigear