Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 12:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
HenrikGM skrev:
omdrejningstallet på rullerne er kendt:-)

Arhh, så var der alligevel mening i det ;) Undrede mig helt over hvorfor jeg fik en effekt kurve, men ingen moment kurve, som nu engang er det mest spændende ved en diesel.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Prøv at se denne

http://www.dynomet.dk/idk.htm

og tryk på faq

Titel:
Ok Fin formel, men den er magen til, bare den regner i joule.

Og hvis man regner hk/Moment er det altid ens ved 5252RPM !!!! Eks.

Hk=100Nm*5252Rpm / 5252=100Hk
HK=300Nm*5252Rpm / 5252=300HK

Titel:
Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!

Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!

Titel:
Moderator

Zyfer skrev:
Yderligere så har koblingen jo ikke noget at sige, for du afruller jo bilen i et gear, og bruger ikke koblingen !!!

Modstanden i Gearkasse og rullemodstanden, modregnes når man har kørt bilen ud (I RPM) og kobler ud, så måler man den tid det tager at deacc. altså modstanden !!

Husk nu at den "måling" af transmissionsmodstand kun i bedste fald er vejledende. Den er ikke på nogen måde reel.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Ja ja, Alt er jo relativ. Nå fandt lige endnu en god forklaring !!!!!

www.powroll.com/tech_specs_dyno.htm

Lige en side med at hjemme Rullefelt !!!!

http://www.fortunecity.com/marina/ponto ... o/how.html

Titel:
lqs skrev:
nej ZYFER det kan man ikke! modstanden i transmision ændrer sig MEGET når du træder koblingen ned! tror faktisk NÆSTEN det er lykedes mig at overbevise HAVNEREN om dette, og han er fandme tung at danse med når han tror han har ret!kan man både være ung og gammelklog på samme tid? MVH. søren

hehehe... Ikke MEGET! Men ok... Jeg går med til at der er forskel! Men det er ikke anderledes når du kommer med en påstand end når jeg gør... SÅ ER DER KRYDSFORHØR!

v/h christian (havneren)

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
tjek dette.

http://www.wroum.dk/glenn/

og se under datalogger .

har ogse haft iden om et rullefelt i garagen, men det er sgu for stort et projekt syntes jeg,
men går stadig med iden om en dyno enhed der kan spændes på min motor istedet for gearkassen som jeg er blevet rigtig hurtig til at skifte < 2 timer (spørg ikke hvorfor) .
noget med en eddiecurrent bremse ( flere store alu skiver i DC magnet felt) ophængt med moment arm og vægtcelle så men har momentet med det samme.

btw:
dynomet har et demo program som kan downloades fuldversion ??
og jeg har kikket lidt i deres "save filformat" , måske kunne man basere noget på deres sw

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time