Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 20:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

hvor gammel er du?
hvor ligger dit firma?
ejer du firmaet?
har det et navn?
hvis ja, hvilket?
intet af dette er reklame. men det ville måske være en fordel hvis dette kom frem.
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Prøv at erstatte det der står til venstre for @ i hans email adresse med www og skift @ med .

Hvis det er for besværligt så tryk på den knap med www nederst i hans 'postindlæg' eller under hans profil :wink:

Titel:
Mester Medlem

kender du manden der hedder ALLAN?
hvis ja kan du jo svare på spørgsmålene!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ae86 skrev:
Prøv at erstatte det der står til venstre for @ i hans email adresse med www og skift @ med .

Hvis det er for besværligt så tryk på den knap med www nederst i hans 'postindlæg' eller under hans profil :wink:

:tooth: :tooth: :tooth:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Mester Medlem
Brugeravatar

Allan2712,

-> Sad og kiggede for noget tid siden på jeres/din hjemme side og hvis man må spørge hvad dækker -"Vedligeholdelsessvejsning" over :?:

Desuden har du nogle link problemer til noget PDF værk på siten der ikke fungerer :coffee: ...

LQS,

-> Ved 10min undersøgelse kan du finde både mandens fulde navn - privat addresse - firma addresse - telefon numre - mail adresser

Via hosting firmaet til hans hjemme side kan du envidere se at de hoster andre firmaer (Navngivet)...

Host:
Adresse: 195.41.(editeret) (2009-12-16)
Platform: Microsoft-IIS/6.0 (2009-12-09)
Antal domæner på serveren: 494

Til hvilken nytte skal han pensle dette ud i forummet - eller spurgt på en anden måde hvad skulle det gavne ham ? (Hans troværdighed ?)

Google er din ven Søren snemand...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

troværdighed rammer meget præcist.
MVH søren
ps. mærkeligt nok kan jeg se, at du heller ikke kan forstå nogen ting omkring denne svejsemand. du tillader dig også at stille spørgsmål...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
troværdighed rammer meget præcist.
MVH søren
ps. mærkeligt nok kan jeg se, at du heller ikke kan forstå nogen ting omkring denne svejsemand. du tillader dig også at stille spørgsmål...

Jeg mener ikke manden skal dokumentere sin person for at være mere eller mindre troværdig, hvis han har en erfaring han vil dele ud af så er den velkommen og hvis den kan underbygges af det han laver til hverdag som han så udemærket formår så er det kun positivt - Det virker MEGET som om du går efter manden istedet for bolden, derfor skrev jeg at de oplysninger kunne du finde ved en kort googling...

Mit spørgsmål til ham var ikke på hans person som du hentyder til at jeg ikke skulle forstå - men derimod noget som han åbenbart arbejder med og som jeg ikke kender til for i min verden så er der ikke noget der hedder en vedligeholdelsessvejsning men et emne der enten er under dimensioneret eller af et forkert materiale siden det revner, og da han så bruger en svejse arbejdsmetode som så hedder vedligeholdelsessvejsning så ville jeg hører manden hvad det begreb dækker over da jeg måske kunne lærer noget nyt, da svejsning ikke er mit virke...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

hvad mener du BOLDEN består af i denne sammenhæng?
vedligeholdessvejning kunne meget vel dække over noget med, på daglig basis at svejse noget materiale på en slidflade.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
kender du manden der hedder ALLAN?
hvis ja kan du jo svare på spørgsmålene!
MVH søren

Nej jeg kender ikke manden så i din verden så kan jeg ikke svarer på spørgsmålet .. Men jeg kan hurtigt finde relevant information på nettet som martin er inde på.. Faktisk passer hans indlæg meget godt og for at undgå at gentage dem så kan du jo læse martins svar engang til og lade som om jeg har skrevet det.. :coffee:

Titel:

Hej Alle sammen
Til Henrik Gm og m powe
Uanset hvad jeg svare her i dette forum vil det altid kunne opfattes som reklame. Da jeg desværre ikke kan udtale mig om andre produkter end dem jeg arbejder med til daglig.

Jeg går ud fra at dette forums vigtigste opgave var at hjælpe dem der stiller spørgsmål. Jeg har lavet de indlæg, fordi jeg til dagligt skal prøve at redde ødelagte dele.

Hej Søren Da jeg ikke ønsker at hælde mere benzin på bålet kan jeg desværre ikke fortælle dig firma navnet men jeg kan fortælle at jeg er 59 år og er oprindelig udannet Pladesmed og Offshore svejser og har arbejdet med reparationssvejsning i over 30 år. Jeg er selv med til at udvikle svejsematerialer.

Mh. Du spørger om hvad vedligeholdelsessvejsning dækker over.Det er emner der bliver slidt ned, hvor det er nødvendigt at svejse nyt materiale på eller hvor man svejser et slidlag på.

Morten du spørger om et revnet topstykke kan svejses sådan at det kan holde.
Før hen var der en hel del reparationer der kom til bage fordi de svejsetråde man brugte ikke lige passede til den legering man svejste i. Det problem er faktisk elimineret efter vi fik lavet de nye tråde, da de dækker et meget større legeringsspektre og eliminere gætværk omkring valg af tilsats tråd. De kræver heller ikke så meget varme.

Bemmer du spørger om varmebehandling.

Nedstående er fra alukloster, som nok er dem der ved mest om aluminium.
Udsætter man aluminium for højere
temperaturer end 150 grader, begynder
materialet at ændre sig

En af forudsætningerne for at en legering kan varmehærdes er, at opløseligheden af legeringselementerne aftager med faldende temperatur. Samtidig skal mængden af legeringselementer være større end opløseligheden ved stuetemperatur.

Processen forløber i to faser:
1. Opløsningsglødning med efterfølgende nedkøling.
2. Modningshærdning.

Fase 1: Opløsningsglødning
Princippet er, at legeringen opvarmes til en temperatur, hvor alle legeringsatomer er bragt i opløsning. Heraf navnet Opløsningsglødning. Materialet skal herefter nedkøles så hurtigt til stuetemperatur, at legeringselementerne ikke får tid
til at trænge ind i hinanden og danne partikler.

Fase 2: Modningshærdning
Straks efter at materialet er opløsningsglødet, vil hærdningsprocessen starte som en “naturlig modningsproces”. Dette skyldes, at materialet befinder sig i en overmættet, ikke-stabil tilstand. Legeringsatomerne begynder at udskille sig som nogle meget fine, jævnt fordelte partikler i strukturen.

Udglødning er normalt mellem 380-420 Gr.
Hurtig opvarmning til fuld gennemvarmning, fulgt af ca. 30 min. holdetid ved nævnte temperatur. Afkøling bør ske langsomt og helst i en ovn ned til ca. 250oC, derefter fri afkøling.

Opløsningsbehandling
Hurtig opvarmning til fuld gennemvarmning, holdetid 15-30 min. afh. af godstykkelse. Tvungen luftafkøling anvendes, hvis godstykkelsen er mindre end 6 mm.
Ved tykkere gods: Afkøling i vand. Afkølingshastighed: 1-2 C/sek.

Koldmodning
Koldmodning sker spontant i rumtemperatur

Varmehærdning
Opvarmning til hærdetemperatur. normalt fra 170 – 180 gr.
Holdetid ca. 8 timer, derefter fri afkøling
Men for at kunne bruge det til noget som helst skal man kende legeringen.

Mvh Allan
Allan@absvejs.dk

Jeg har lavet Reparationssvejsning i over 30 år og i dag er vi med til at udvikle svejsematerialer specielt udviklet til reparation, jeg høre desværre alt for mange udtagelser omkring svejsning hvor det er noget man har hørt og ikke selv har prøvet, håber at der er flere der ville fortælle hvad deres erfarring er omkring svejsning.
Mvh Allan2712
e-mail allan@absvejs.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time