Skyline VS Supra

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#41 Indlæg af hYe »

meget nice pris for supra'en... syntes bare altid dem jeg ser til salg er med aut. kasse på... og den slags burde forbydes på en turbodyt
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#42 Indlæg af lqs »

den er manuel! tror de fleste DANSKE er det, men mange er det jo desværre ikke! MVH. søren
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#43 Indlæg af Yugo Turbo »

hvorfor har i så meget imod autokassen? det er den de rigtig tunge drenge bruger til quartermiles i udlandet... men ok synes da også selv at manuel er sjovere. men auto er til de 1/4 hurtigere, da man ikke løfter foden fra gassen og dermed ikke skal vente på tryk når næste gear sættes ind.
P.s. 3000GT er en lækker vogn men den vejer vist næsten 1700 kg. det er jo ikke optimalt selv med 4WD. ta eks en escort cossie den vejer godt 1400 kg det er jo en del hvis vi snakker om at kommer først over stregen
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#44 Indlæg af Gæst »

1700kilo kan ikke gøre det ! SUPRA vejer også over 1600 kilo! ang. automatgear så er det altså ikke et std. man sætter bedre tider med end en manuel bil magen til! MVH. søren
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#45 Indlæg af hYe »

nu da det er bred viden at det er 2 tunge slæder, må der vel kunne fås en del tilbehør til at få dem ned i vægt. Ved godt at, hvis det eksisterer at det sikkert koster mange jern....
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#46 Indlæg af Havneren »

hYe skrev:nu da det er bred viden at det er 2 tunge slæder, må der vel kunne fås en del tilbehør til at få dem ned i vægt. Ved godt at, hvis det eksisterer at det sikkert koster mange jern....


Hvis man lige frem snakker dele til udskiftning der skulle bringe den ned i vægt er det altså ikke længere for almindelige mennesker... Det ville i så fald være MEGET RASSENDE dyr... Hvis sådan en bil skulle have hele vægt programmet ville det nok køste mere end motoren til 1000hk vil jeg tro...

v/h christian
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#47 Indlæg af Yugo Turbo »

ved odg ikke om det er en standard auto kasse de bruger til de mega hurtige tider, men de bruger i alt fald ikke manuel kassen.
der er flere tine der får supraerne ned i vægt... i japan kommer den med alu front hjelm. så kan man jo skifte sæderne selvom det næsten er perverst.... man sidder næsten for godt i de originale til at skifte dem til kulfibersæder.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#48 Indlæg af hYe »

man kan vel få lavet nogle stumper i glasfiber eller noget...
Som før nævnt f.eks fronthjelm, men hvad med bagklap..
En der dagligt arb. med den slags skulle vel ikke have de store problemer med at lave den slags... De fleste bodykits er jo også lavet i glasfiber... Bagsæderne i sådan en bil kan alligevel ikke bruges til noget, så ud med lortet.
For hvis man vil have alt i kulfiber kan jeg godt forstå man skal slippe kassen... Men lidt glasfiber her og der, så er der da hurtigt sparret 100kg
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar