Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 12:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2004, 09:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Det her er sku da en syg samligning... Kadett du siger at du aldrig har fået baghjul af en turbobil på nær af en bil?? og du siger også at, hvis en turbo motor skal yde noget ordenligt, skal der ofres en del penge på den. Tror du ikke, at den del penge bliver langt overgået, af den del penge der skal bruges, for at bygge en sugemotor der følger med turbomotoren...

Og husk nu lige vægtforholdet IK! Jeg tror ikke din kadet har den store egenvægt... To ens biler der vejer det samme, samme dæk, begge dygtige chauffører, om der så bruges 10.000, 20.000, 30.000, 40.000 eller 50.000 på begge biler, til henholdsvis en turbomotor og en sugemotor, så fanger sugeren aldrig turboen... Det må være eneste fair samligning....

Lyd og måske omdrejningsvillighed er en helt anden sag. Nu snakkede vi om hvem der gik hurtigst...

Turbo tuning er jo egentlig genvejen... Der er ikke den store kunst i at knalde en turbo på en motor... Men man slipper for alt det med portning og pudsning.... Og har alligevel flere heste i turbomaskinen, selv for meget små beløb...

_________________
Mvh
Claus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2004, 13:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
Om mand er til suge ell turbo-motorer er vel lidt et tros spørgsmål...
INTET i hverden lyder bedre end en gammel opel cih der får fulde æde
(skal faktisk ud og skiftes bare ved tanken...)
Jeg har rodet lidt i det små med sugemotorer på grund af økonomien, og syntes da selv at jeg har fået nogle gode resultater i forhold til prisen. Der er ingen af mine projekter der har kostet mere end bare indkøbet af en turbo...
Men nu vil jeg til at prøve det, og som den trykhedsnarkomen jeg er, bliver det nok dyrt...
Turbo, sprøjt og stempler f.eks er jo ikke noget mand bare lige finder i den blå for en tusse vel? Og det er jo nu engang dernede nogle af os er forbandet tvunget til at rode rundt...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel: sug vs tryk
Indlæg: 01 mar 2004, 20:43 
Tænk lige tilbage pp dhb 2002 og en vis sølvfarvet kadett CQP ! Den kørte 12,6 i første forsøg og den grønne Escort mk2 med meget pumpet 2,0 turbo kørte 12,7 som bedste tid. he he he !!!!!!!!!!!!!! Uheldigvis blev kadetten sat ud af spillet pga. en knækket olie sugerør!

Mvh en suge fanatikker


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mener du at det er et bevis for at SUGEMOTORER altid går itu??!! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 21:02 
Nu ikke for kæphøj alle kan være uheldige og jeg erindre vist også en blå ford der havde sine problemer forige år i holeby! og der blev vist også stået lidt på hoved i motorrummet til pkj! Og var der ikke også noget med en død gearkasse på den røde for et par år siden! Alt kan dø uanset hvad!

En sugemotor fanatikker


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 06:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
gentager lige mig selv, alt kan gå itu, Forden har ikke haft ventildækselet afmonteret siden motoren blev lavet for over to år siden! NA= noget akut (GALT) med turbo hilsen søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2004, 19:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvad blev NA KADETTENs bedste tid til DHB? nåede ikke at hilse på dig. desværre! kørte den bedre tider end de mange turbobiler? MVH. søren PS. FORDEN har stadig aldrig haft ventildækselet af.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 18:01 
hvor kan man se tiderne henne?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2004, 08:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
tror tiderne kommer med i næste vmax, eller håber det i alt fald...
og til kadettchup, ærgeligt at vi ikke nåede at hilse på hinanden. det var en fin weekend og næste år bliver vi jo nødsaget til at køre med vores nicknames her fra siden i ruden, så vi kan mødes.
venlig hilsen lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2004, 09:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Indlæg: 118
Geografisk sted: København
Tiderne er blevet udgivet ... :D

http://www.vmax.dk/events/DHB2004/finale.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/generel_kvalifikation.pdf
http://www.vmax.dk/events/DHB2004/klassevindere_kvalifikation.pdf

Kræver Adobe Reader som han hente her
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team