Det her er sku da en syg samligning... Kadett du siger at du aldrig har fået baghjul af en turbobil på nær af en bil?? og du siger også at, hvis en turbo motor skal yde noget ordenligt, skal der ofres en del penge på den. Tror du ikke, at den del penge bliver langt overgået, af den del penge der skal bruges, for at bygge en sugemotor der følger med turbomotoren...
Og husk nu lige vægtforholdet IK! Jeg tror ikke din kadet har den store egenvægt... To ens biler der vejer det samme, samme dæk, begge dygtige chauffører, om der så bruges 10.000, 20.000, 30.000, 40.000 eller 50.000 på begge biler, til henholdsvis en turbomotor og en sugemotor, så fanger sugeren aldrig turboen... Det må være eneste fair samligning....
Lyd og måske omdrejningsvillighed er en helt anden sag. Nu snakkede vi om hvem der gik hurtigst...
Turbo tuning er jo egentlig genvejen... Der er ikke den store kunst i at knalde en turbo på en motor... Men man slipper for alt det med portning og pudsning.... Og har alligevel flere heste i turbomaskinen, selv for meget små beløb...
_________________ Mvh
Claus
|