Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
ny bil...... weeeee er snart udlært http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=10203 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | jesperk [ 11 okt 2004, 13:07 ] |
Titel: | ny bil...... weeeee er snart udlært |
er forhåbentligt udlært her om 8 måneder. jeg skal så have mig en nyere bil har 3 i tankerne peugeot 306 gti 163 hk opel astra gsi 150 hk fiat bravo 2.0 hgt 154 hk hva synes i bedst om. hvad skal man kigge på ved de forskellige modeller. jeg tænker på rust, vedligehold, forsikring, tuning og stylings potentiale osv |
Forfatter: | mh [ 11 okt 2004, 16:47 ] |
Titel: | |
hvad er du udlært som ?? millionær?? kan jeg så ikke få et nummer til lærepladsen.... men helt sikkert en 306GTI er fed vogn men den slår ikke lyden fra en HGT ![]() ![]() |
Forfatter: | John Sahl [ 11 okt 2004, 16:58 ] |
Titel: | |
Jeg er enig, der er noget helt specielt lækkert over lyden i HGT'eren. 306'eren er dog også ret nice.. Opel Astra er ikke noget specielt i mine øjne.. . |
Forfatter: | Buus [ 11 okt 2004, 17:45 ] |
Titel: | |
Hmm.... smag og behag er jo forskellig. Jeg er mest til Astra'en.... Den C20XE motor kan altså tunes til temmelig mange hk.. og momentet følger med. Der er ufatteligt mange stumper til salg.. både nye og brugte. Fiat'en lider under dårlig brændstoføkonomi og Peugeot'en har alle de andre drenge også.... Med portet top, andre knaster, udstødning og nogle spjældhuse... mums.... Man kunne jo også prøve noget andet.... køb en Astra GSI 16V uden afgift, betal den fri til at lægge en C20LET (204hk turbomotor) i..... afgiften er ikke voldsomt høj. |
Forfatter: | brunochristensen [ 11 okt 2004, 18:20 ] |
Titel: | |
Med portet top, andre knaster, udstødning og nogle spjældhuse på en HGT'er så har du den fedest bil efter mit hovede mvh bruno |
Forfatter: | jesperk [ 11 okt 2004, 19:32 ] |
Titel: | |
er hgt eren 5 cylindret??? |
Forfatter: | MC [ 11 okt 2004, 19:35 ] |
Titel: | |
ja |
Forfatter: | hYe [ 11 okt 2004, 22:24 ] |
Titel: | |
Hgt'en kan laves til turbo på den originale blok da det er den der ligger i fiat coupe turbo20v.. Det bliver den ikke svær at syne med ![]() Men en stor skod ting ved fiaten er, at den skal stort set ha kværnen ud ved skift af tandrem... Men what the hell... Det er jo ikke så tit... Og den har virkelige en lækker lyd.. Har nørt noget med at man også kan tage den 6 trins gearkasse fra coupe'en, men at der vil blive bøvl med at få trækakslerne tilpasset... Ved dog ikke om det er en and... |
Forfatter: | Gæst [ 12 okt 2004, 17:39 ] |
Titel: | |
Jeg ville vælge 306'eren !! Den kører bare pissegodt, desuden har jeg ikke mødt nogle svagheder på den Havde en kammerat der havde en HGT, Der er ingen tvivl om at det også er en kanonfed vogn, den var bare lidt dyr for ham og ha´. Og så er det jo en fiat (sorry) Jeg har arbejdet som fiatmekaniker et stykke tid, og jeg må sige at jeg ikke er imponeret over deres holdbarhed. Du skal ihvertfald lige være på vagt, hvis du vælger sådan en... Og så vælg en der har fået skiftet tandrem, hvis ikke du kender en der har mod til at gøre det. For det er ikke lige ud af landevejen, og hos FIAT er det MEGET dyrt. Men hvorfor vælger du ikke en "rigtig" bil, altså en der trækker på de rigtige hjul.... |
Forfatter: | Gæst [ 12 okt 2004, 17:39 ] |
Titel: | |
Jeg ville vælge 306'eren !! Den kører bare pissegodt, desuden har jeg ikke mødt nogle svagheder på den Havde en kammerat der havde en HGT, Der er ingen tvivl om at det også er en kanonfed vogn, den var bare lidt dyr for ham og ha´. Og så er det jo en fiat (sorry) Jeg har arbejdet som fiatmekaniker et stykke tid, og jeg må sige at jeg ikke er imponeret over deres holdbarhed. Du skal ihvertfald lige være på vagt, hvis du vælger sådan en... Og så vælg en der har fået skiftet tandrem, hvis ikke du kender en der har mod til at gøre det. For det er ikke lige ud af landevejen, og hos FIAT er det MEGET dyrt. Men hvorfor vælger du ikke en "rigtig" bil, altså en der trækker på de rigtige hjul.... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |