Hvaaad mand! Hvis det er en original turbo så er den yderst sjælden! Opel lavede selv et turboprojekt på en årgang 1974 1,9, hvor de brugte stemplerne fra den ameriskanske motor, kompression 7,6:1. De brugte en Holset turbolader og kom op på 140 HK. Bilen er gul og med TURBO MANTA skrevet hen ad siden. Jeg pusler iøvrigt om tanken om at lave en replika. Der blev lavet 3 prototyper, hvor pressen fik to til at prøvekøre.
Den anden turbomodel der blev lavet er engelsk og blev lavet af Broadspeed DOT Engineering i England. Samme stempler og blok som i Opel's egen turboprojekt men med 153 HK istedet. Den trykkede gennem karburatoren. Der blev lavet 29, hvoraf ca. halvdelen stadig lever. Den kunne kun fåes som en sort berlinetta med vinyltag. Hvor i Jylland bor du og er du medlem af Mantaklubben? Jeg vil meget gerne se den

Iøvrigt er der stadig gearkasse i den Manta A der står hos Mantadoktoren. Kabinen er dog slidt. Ellers har jeg måske en jeg vil sælge billigt, da jeg er ved at ligge en 5-trins ZF i min egen.
M.v.H. Lasse Kristensen