Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: nada tænding
Indlæg: 07 aug 2002, 21:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 111
min opel er noget lort
efter at have skiftet motor (fra 1.3n til 16 sh fra ascona)er der ingen tænding på min d` jeg har skiftet alt men intet hjælper.på den gamle motor er der 2 led¨. på starteren og kun 1 på den nye starter ellers bliver alle andre brugt(undt. benzin-lukkespole på karb )
jeg har prøvet med strømfordelere fra 1.8i men det burde være det samme ?
skal der hele tiden være + på begge sider af tændspolen?
er der ingen der har lavet det samme ca. uden problemer ?
ledningen der er i overskud består af 2- 1 sort alm + 1 gennemsigtig?
er der ingen måder at tjekke tændspole-strømfor. og tændingsmodul på?
hvad med 1 kondensater er der ingen?
det kunne være godt at få den startet så jeg håber nogen kan hjælpe :-)

_________________
GOLF ER NOGET MAN SLÅR MED KØLLER


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2002, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: køge
Hmmm... nu ved jeg ikke med opel, men på mange USA biler får tændingsanlægget sin strøm fra en ledning nede på starteren, og det er fordi at den ledning som kommer fra starteren er den ledning hvor formodstanden er indbygget i !!

Sjovt nok er den ledning gennemsigtig på mange usa biler !!

ved så ikke om det er det samme på opel, men prøv at måle om der er 12v på den gennemsigtige, og hvis der ikke er så mål om der er stel på den, Hvis der IKKE er stel, så prøv at giv den 12v fra batteriet og se om den så starter !!

_________________
martin arrild


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2002, 22:56 
Jeg har vist stadig tændingsmodulet liggende fra en 16SV hvis den kan bruges? sådan en lille Bosch boks der sidder i motorrummet...

/bindegal


Top
  
 
Indlæg: 13 aug 2002, 22:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 111
det er løst det er til en formodstand i starteren- og uden den tager starteren alt spændingden og der er ikke nok strøm til at lave gnist derfor kunne jeg måle massere af strøm ellers:-(
tip:strøm direkte fra batteriet giver synlig bedre gnist men ved ikke om det ødelægger noget pga amp
sv kører vist med en anen tændingsystem

_________________
GOLF ER NOGET MAN SLÅR MED KØLLER


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team