Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Returløb på tank uden studs??
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=12806
Side 1 af 2

Forfatter:  LionTamer [ 03 jun 2005, 11:15 ]
Titel:  Returløb på tank uden studs??

Hejsa gutter....

Jeg skal til at smide benzinpumpe i min bil, men ser til skræk og rædsel at der er returløb på sådan en.... :lol:

Bilen er en Kadett c 1.2s Limo (med "lidt" ændringer)

Hvor dulen kan man smide den til henne på tanken? min tank er jo ikke med retur-studs...

Kan man lave noget smart med det så?
Jeg skal sq ikke have noget at gøre med at svejse i sådan en tank.... :shock: :?

Kan man evt lave en seperat tank til retur-løb?

Kom glad gutter...

God weekend!

Forfatter:  grydesvamp [ 03 jun 2005, 13:06 ]
Titel: 

jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)

Forfatter:  LionTamer [ 03 jun 2005, 19:10 ]
Titel: 

grydesvamp skrev:
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)


Skyd lige et billede af det makker, for det lyder da nemmere, end jeg havde regnet med... hehe...

Ellers en god ide der... :D

Forfatter:  Slavteren [ 04 jun 2005, 01:22 ]
Titel: 

elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...

Forfatter:  LionTamer [ 04 jun 2005, 12:12 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...


Ja, ikke nok med at de koster kassen, de er også meget svære at finde...

Forfatter:  Bror Fusk [ 04 jun 2005, 12:21 ]
Titel: 

kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???

Forfatter:  heino ascona b [ 05 jun 2005, 08:33 ]
Titel: 

der skal svejses en studs i tanken til det returløb ved siden af fremløbet det er også den måde det er lavet på originalt

Forfatter:  HenrikGM [ 05 jun 2005, 08:47 ]
Titel: 

Bror Fusk skrev:
kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???


Jo, det kan man godt, men man varmer bensinen meget hvis det er en hæderlig pumpe.

Det rigtige er at køre den til tanken.

Forfatter:  mh [ 05 jun 2005, 15:44 ]
Titel: 

kan man ikke bare tømme tanken for benz lade den lufte lidt ud og så bore et hul i top låget og så sætte en vinkel fitting på med gevind

Forfatter:  Morten VJ [ 05 jun 2005, 15:55 ]
Titel: 

grydesvamp skrev:
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)

En lidt bedre forklaring udbedes, m.h.t. rørstørrelse.
Da der er noget jeg ikke kan få til at stemme.
Hvis vi feks har 3 bars tryk med kortsluttet pumpe, og 3 bar ved maks belastning- benzinforbrug, så er returen stor nok.
Hvis trykket falder så er pumpen enten for lille eller returen for lille.
Jeg har selv 10 mm fremløb og 8 mm returløb udvendig mål.
Og har ingen problemer sel når jeg har alle 4 dyser åbne på en gang, under mine forsøg.
Og der er mange biler der kører med et større fremløb end returløb, som standart montering, og det er både karb. og sprøjt.
Har aldrig stødt på det omvendte.

MVH

Morten

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/