Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 03:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2002, 10:04 
På vores golf 1991, 1.6 turbo diesel intercooler, virker turboen først når motoren har mange omdrejninger, men så rykker det absolut også. (har ikk omdrejningstæller, så ved ikke hvor mange) Men kan dette ændres? let? og har det iøvrigt nogen betydning for brændstofforbruget? endsige andet?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 26 aug 2002, 10:40 
det tyder på at intercoleren har en utæthed,så er turboen længe om at lave tryk det giver en dårlig brændstoføkonomi prøv at kigge tryksiden efter
mvh brianB-]


Top
  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 26 aug 2002, 12:23 
Okay!! Tror nu måske mere det med en "sendrægtig" turbo er noget de "gamle" har. Men hvor langt burde man kunne forvente en sådan Golf skal kunne køre på en liter??? :-|


Top
  
 
Indlæg: 26 aug 2002, 16:29 
Min far har en Golf II 1.6 turbodiesel (uden intercooler). Den går 16-17 km/literen selv om han kører lidt frisk :-)

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 26 aug 2002, 17:20 
Min kammerats Golf GTD fra 86 skulle også have lidt omdr. før der rigtig skete noget. Det har lidt at gøre med at den ikke har momentet ved så lave omdr. som en nyere, f.eks. en TDI.
Hvis det er noget der pludselig er kommet, kan det helt sikkert være en utæthed på tryksiden.
Har den kørt mange km?

mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 26 aug 2002, 19:17 
Den gamle ræser har såmænd kun gået 220.000 km :-D , men vi har kun kendt den de sidste 4000 km og den har hele tiden været en anelse langsom om at komme op i omdrejninger.. *Gg* Ellers går den nu ganske upåklageligt..:-P


Top
  
 
Indlæg: 26 aug 2002, 21:55 
I kunne jo prøve at give pumpen en kvart omgang. Så bruger den jo ganske vist lidt mere diesel, men den bliver jo så også lidt sjovere. Har den forresten ladetryks-manometer? I så fald hvor meget lader den med?
mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 27 aug 2002, 15:17 
min kammi`es går 17 på litteren og den kører altid med pedalen i bund. Den skal også lidt op i omdrejninger før der sker noget. Men den kører ok når den så først slår til.


Top
  
 
Indlæg: 27 aug 2002, 20:01 
Okay så!!!!!! Men hvordan hel... får vi vores racer til at køre længere på literen? :-| Den går faktisk kun knap 16 i byen og ca. 15 på motorvej ved 110/140 :-( og det endda uden at vi kører råddent... ;-)


Top
  
 
Indlæg: 27 aug 2002, 21:21 
Ryger den meget når i "skyder" til den? Det kan jo godt være at den er skruet op en gang før. Sidder plomberingen stadig på pumpen?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team