Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 17:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg sad lige og læste om minizeta motorstyringen og så at man kan bruge den til 6cyl motorer men hvad betyder det når der står at det er med blokstyring af dyser med strømfordeler??

Kan jeg få et godt resultat med denne motorstyring på en 6cyl motor eller skal jeg vælge en af de andre motorstyringer.

mvh Allan.H.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Hej Allan

Blokstyring er når du åbner flerer dyser samtidig, MiniZetaen har 4 udgange og på en 4 cylindret motor benyttes 2 stk til styring af dyser og 2 stk til tænding (2 tændrør pr. udgang). Skal den monteres på en 6 cylindret motor så skal du bruge 3 udgange til dyser og 3 til tænding. Derfor er det kun muligt at styrer benzindyserne på en 6 cylindret motor, men ikke tændingen og derfor skal du bruge ne strømfordeler.

Det vil være spild af penge at monterer en MiniZeta på en 6 cyl, så kan du lige så godt bruge en MAP fueler, ellers skal du op i EM20.

mvh Lasse

Okay så fik jeg det på det rene.

Hvad gør als´en i EM20 styringen og er det pengene værd.

Og hvad vil det koste extra med windows program.

Mvh Allan.H.

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
ALS står for Anti Lag System og er også det BangBang system der holde omdrejninger på turboladeren imellem gearskiftene. Benzinen antændes i udstødingen og holder på denne måde gang i turboen. Jeg ville ikke købe EM20 for ALS, men for alle de andre fukntioner der er i denne styring, såsom ekstra udgang, banke sensor, vand indsprøjtning og dataopsamling, du får rigtigt mange fede funktioner for de ekstra penge.

Jeg mener at det er 2500 for windows programmet, men pesoneligt syntes jeg at dos programer er bedre i de fleste tilfælde da keyboard, opstart osv. er meget hurtigere end at skulle starte windows op.

mvh Lasse

Takker for de gode forklaringer jeg vender nok tilbage med en bestilling på en em20 styring hvis jeg kan få skrabt pengene sammen.

mvh Allan.H.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time