Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey.

Jeg har lidt problemer med min golf for tiden og ville høre om det er noget nogen ved om jeg skal være bekymret over eller om det bare er noget jeg skal ignorere...

Bilen er en Golf 1.8 CL fra 1994 uden nogen former for noget som helst (andet end golf 4 lygter)

Problemerne startede da jeg satte et nyt anlæg i. Den kørte fint den første uge. Men pludselig virkede radioen ikke mere?!?! Jeg fik målt mig frem til at der ikke kom strøm til radioen når jeg satte nøglen i mere?!? Jeg satte så bare ledningerne sammen så den får konstant strøm hele tiden. Det løste problemet med radioen.
Jeg målte tilbage til tændingen(Der hvor nøglen sidder) at det er det problemet ligger. Hvor besværligt/dyrt er det at skifte? Eller skal jeg bare leve med at jeg selv må slukke radioen?

Men bilen er så efterfølgende begyndt at lave mere ballade. Når jeg starter bilen så lige når motoren tager fat starter den med droppe helt ned i omdrejninger får den hopper op i normal tomgang problemet er bare at sommetider går den ud efter et kort øjeblik når den hopper ned i RPM og andre gange starter den slet ikke... Når først den er startet kører den fint. Det er jeg bekymret over er at den gør det nu. Hvad sker der så når det pludselig er -5 grader udenfor.

Det sidste lille problem er at trip tælleren og Km tælleren er i det samme display (dvs man skifter mellem dem med et tryk på en knap.) normalt når jeg slukker bilen hopper den automatisk over på det den sidst stod på. Det gør det ikke mere. Nu hopper den altid over på KM tælleren. Det er selvfølgelig ikke et problem, men kunne være et symptom på noget der var rigtig galt?!?!

Hmm... Det blev lidt længere end jeg regnede med men håber det er nogen der har tid til at læse det igennem og kommer med nogle super god svar.

Hvis i skal bruge anden info så bare fyr løs..

På forhånd tak

/Peter

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Det problem med tændingslåsen, det er ikke så svært, det er sikkert bunden i tændingslåsen der er slidt op, du kan købe en ny ved VW til ca 200 kr, den skal så bare skiftes ud, det er også nemt, det er bare nogle skruer og et stik til ledningsnettet.....

Det lyder godt...

Jeg har snakket med en fyr som siger at jeg bør smide et relæ på strøm udgangen fra tændingen fordi den ikke kan tåle at man trækker den slags strøm som et anlæg bruger idag. (godt nok kun et Sony MP30 uden extra forstærkere eller noget)

Er det nødvendigt? Eller burde den kunne klare det?

Kan problemet med tændingen have noget med de andre problemer at gøre?

/Peter

Det hjælper nok også på det med triptælleren, men jeg ved ikke om det også hjælper med at motoren ikke taber omdr.
Det lyder som en god ide at montere et relæ, så er du ihvertfalt på den sikre side!!!! Husk sikring....

Jeg tror jeg fiser ned til VW og køber sådan et nyt bund stykke i morgen og se om det ikke løser problemerne...

Er der forresten nogen der ved hvilken spænding forstærkeren i en tag antenne skal have??? Er det bare standard 12V?

Hej vw har lidt problemer med at bundstykket går i stykker, ofte unden grund.
Mvh Kenneth

Husk at sætte en diode mod lederetningen, over relæspolen, hvis du vælger at sætte et relæ på.

Mvh. jeppe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time