Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Motorudskiftning i Mondeo.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=19144
Side 1 af 2

Forfatter:  trik [ 11 okt 2007, 20:03 ]
Titel:  Motorudskiftning i Mondeo.

Ang. Ford Mondeo 1,8 16v Zetec med 115 hk fra 95.

Kan man udskifte motoren til en 2,0 16v Zetec med 136 hk uden de store problemer?
Passer den lige ned i motorrummet og på gearkassen?

Forfatter:  møffe [ 11 okt 2007, 20:15 ]
Titel: 

ja det skull den . der er trodsalt ikke den store forskel på en 1,6 og 1,8 og 2,0 og 2,5 nåå ja og 1,8 diesel mondeo. de bruger samme karosseri alle sammen. men hvor meget der skal bruges ved jeg ikke lige. men det burde ikke være ret meget

Forfatter:  Jack [ 11 okt 2007, 20:31 ]
Titel: 

møffe skrev:
ja det skull den . der er trodsalt ikke den store forskel på en 1,6 og 1,8 og 2,0 og 2,5 nåå ja og 1,8 diesel mondeo. de bruger samme karosseri alle sammen. men hvor meget der skal bruges ved jeg ikke lige. men det burde ikke være ret meget


Ja kan heller ikke se det store problem i det, og specielt ikke når vi bare snakker en anden zetec motor. Svinghjul er også det samme, og gearkasse er også den samme. Så vel noget med motorstyring og ledningsnet der kan være problemmet... Men skulle ikke undre mig ledningsnettet er det samme, kan lige tage en tjekker på arb i morgen evt....

Forfatter:  møffe [ 11 okt 2007, 20:40 ]
Titel: 

mener at en 1,8 køre IB5 og en 2,0 har en MTX75 box. ang ecu. mener at escort drengene bruger til tider en 2,0 ecu i deres når de montere 2,0knaster +gasspæld og LMM

Forfatter:  Jack [ 11 okt 2007, 20:56 ]
Titel: 

møffe skrev:
mener at en 1,8 køre IB5 og en 2,0 har en MTX75 box. ang ecu. mener at escort drengene bruger til tider en 2,0 ecu i deres når de montere 2,0knaster +gasspæld og LMM

Mig der tåger? Mente bare ikke de gamle mondeo'er havde kørt med ib5'eren.....

Forfatter:  mh [ 12 okt 2007, 07:24 ]
Titel: 

Der sidder KUN MTX75 Gearkasser i mondeo... Møffe du skuffer mig det ved du godt...

Det er ikke noget problem at lægge en 2L i en mondeo som i forvejen kører zetec forskellen er kun at pløkkerne er større... (så længe det er samme motor altså DOHC,ZETEC osv.)... men som nævnt er motorstyringen en anden (en selvfølge) og så findes der 2 typer ledningsnet en med firkantet stik og en med ovale stik (overgangen fra motor til motorrumsledningsnet)

Forfatter:  trik [ 13 okt 2007, 23:34 ]
Titel: 

Tak for svarene...... :D ...- hvor sidder motorkoden på sådan en motor? Og hvordan ser koden ud på en 1,8 motor og en 2,0 motor? :roll:

Forfatter:  mh [ 14 okt 2007, 10:48 ]
Titel: 

klistermærke på tandrems dækslet...

med:
L1F =1600cc
L1J =1600cc

RKA =1800cc
RKB =1800cc

NGA =2000cc

og hvis klistermærket mangler så står det også med tal på blokken (bare lidt svære at komme til) 1,6 - 1,8 - 2,0...

Forfatter:  Ravnen [ 14 okt 2007, 12:01 ]
Titel: 

Og....

Darth1=4000cc

Forfatter:  mh [ 14 okt 2007, 12:50 ]
Titel: 

Ravnen skrev:
Og....

Darth1=4000cc


Du mener

prut-1 = 4000ml
og miniprut -2 (du ved den med pampers tændingen) = 2000ml

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/