Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Manta
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=199
Side 1 af 1

Forfatter:  JH [ 18 sep 2002, 19:15 ]
Titel:  Manta

Hej alle sammen...

Jeg går stadig og overvejer at lave 5-huls undervogn på bilen.

Men efter hvad jeg ved, er forbroerne ens på en 400 og resten, udover fra spindel og udefter???

Så hvis det nu var til at få fat i, ville det jo være det nemmeste og bedste...

Mvh. Jesper Hansen

Forfatter:  Lasse Kristensen [ 19 sep 2002, 18:39 ]
Titel:  Re: Manta

Hej Jesper. Så vidt jeg ved er forbroen på 400 modellen forstærket. Jeg ved ikke hvordan i detaljer, men det giver da mening eftersom bilen jo blev udsat for en del strabadser i bla. Dakar-rallyerne. I Flash nr. 8/2002 er der billeder af en targa Ascona B med 400 motor og forbro. Der er et billede af forbroen set nedefra, så kan du e.v.t. se hvordan det skiller sig ud. Hvis du kommer til formandens indflytterfest på lørdag kan jeg tage bladet med så kan du få syn for sagen.
M.v.H. Lasse Kristensen

Forfatter:  JH [ 20 sep 2002, 13:49 ]
Titel:  Re: Manta

Hej Lasse...

Jeg har selv bladet...Det var osse meningen at jeg skulle med i morgen, jeg skal desværre på job..
Det er ikke selve forstærking jeg tænkte på, kun selve spindel, hjulnav og bremser.
Men jeg har regner med at køre ind og snakke med Jens Ole Kristiansen (Har kørt rally i Manta og Ascona 400), han servicerede selv hans rallyvogn, så han må vil vide et eller andet..

God fest...

Forfatter:  jens [ 20 sep 2002, 14:30 ]
Titel:  Re: Manta

De fleste nøjes med et irmcher/pink power nav der passer på original spindlen. Andre har brugt commodore spindler og bremser men det skulle øge vendekredsen af en eller anden grund, og måske give dårlige vinkler på styretøjet

Forfatter:  Lasse Kristensen [ 20 sep 2002, 22:54 ]
Titel:  Re: Manta

Hej JH. Ærgeligt at du ikke kunne komme med. Hvis du ikke har fundet en udstødningsmanifold til din motor endnu kan du sikkert finde udstyr på http://www.raldes.co.uk/ DOHC 16v manta'er er tilsyneladende ikke ualmindelige i England, så jeg går ud fra at du kender www.manta400.com ;-) Et ille tip er at bruge varmeapparatet fra en midtfirser VW Polo for at få plads til strømfordeleren, det er meget mindre.
M.v.H. Lasse Kristensen

Forfatter:  jens [ 21 sep 2002, 08:50 ]
Titel:  Re: Manta

De sidste c20xe motorer kørte med strømfordelerløs tænding det vil være meget nemmere at bruge den indsprøjtning/motor

Forfatter:  JH [ 22 sep 2002, 15:57 ]
Titel:  Re: Manta

Hej..

Motoren som jeg håber på at få i næste uge, er ombygget. Den ligger i en Ascona B iøjeblikket..Manifolden er 2,5 tommer fra RISSE...Den yder 185hk/240 Nm, uden at der er pillet ved motoren. Den har fået en Irmscher Kubel, KN-kit og en 2,5 tommer` Simons udstødning, den med grenrøret (110 dB)..

Mvh. JH.

Forfatter:  Lasse Kristensen [ 22 sep 2002, 17:30 ]
Titel:  Re: Manta

Hehehe, det lyder knap nok lovligt! Det bliver da noget af en maskine når den står færdig så. Skal den peppes på et tidspunkt?
Jeg snakkede i øvrigt med Johan her i weekenden. I har vist et medlem der hedder Ulrich? som har en del A-modeller og dele til dem. Har du hans nummer må du godt maile det e.l. til mig hvis du gider, for jeg står og mangler et original låsbar kromtankdæksel...
M.v.H. Lasse Kristensen

Forfatter:  Stian [ 23 sep 2002, 13:44 ]
Titel:  Re: Manta

Hvis du bare skal ha 5-bolt nav forran å bak bruker du volvo 240 bakaxel, nav forran er å få kjøpt på www.blitzpower.no

Forfatter:  JH [ 24 sep 2002, 08:48 ]
Titel:  Re: Manta

Hej Lasse..

Jeg har ikke mødt ham Ulrich, men jeg prøver lige at ringe til Johan, senere idag...


Mvh. JH.


PS. Ja, det er da planen, at den skal peppes lige mere op, men jeg vil lige have ordnet bilen først..

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/