Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Start af varm motor http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=21374 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Andy [ 11 dec 2008, 19:52 ] |
Titel: | Start af varm motor |
Hej.. Har et lille problem: Datterens bil en Fiat Bravo 1,4 12V med Bosch monopoint på har fået en lille sygdom: Den starter perfekt når det er koldt, men når den er varm (drift temp) starten den også fint nok, men 5 sekunder efter den er startet begynder den og gå meget dårligt (det virker som om den starter på choker) i ca 10-15 sekunder og så kører den som den skal.. Jeg har skiftet temp. føler til vand og temp føler til indsugnings luft. Jeg kan fremprovokere samme motor gang ved og pille lambdasonden fra... Så den er som forsøg byttet ud med en anden, dog ikke den rigtige type, uden den store effekt( Den der sat var en LSH 24 den der sidder nu er en LSM 11) Mvh Andy |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 11 dec 2008, 20:15 ] |
Titel: | |
jeg kan forestille mig at den ikke lambda regulerer under en given temperatur (sådan er der mange motorstyringer der gør), så et umiddelbart bud er jo at det er den der driller dig... |
Forfatter: | Andy [ 11 dec 2008, 20:23 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: jeg kan forestille mig at den ikke lambda regulerer under en given temperatur (sådan er der mange motorstyringer der gør), så et umiddelbart bud er jo at det er den der driller dig...
Ja det tror jeg også...har lige lavet en anden tråd for og se hvad forskellen er på en LSH 24 og LSM 11 sonde, kan jo godt være min ECU ikke kan bruge signalerne rigtigt fra LSM 11... |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 11 dec 2008, 20:25 ] |
Titel: | |
forskellen kan være at den ene afgiver signal mellem 0 og 1,25 volt og den anden mellem 0 og 1 volt eksempelvis... eller ukorrekt forbundet, men mon ikke du kan finde ud af at forbinde sådan en svend... |
Forfatter: | Andy [ 11 dec 2008, 20:34 ] |
Titel: | |
Ok så det er stor mulighed for at de ikke giver samme signal, må sku nok heller finde den rigtige og prøve med.. Datteren er lige kommet hjem og siger nu at problemet er blevet mindre.. Det kan jo godt passe med at det er sonden der er problemet.. Ja det kræver ikke den store kedelpasser eksamen og splejse dem sammen... ![]() Andy |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 11 dec 2008, 20:39 ] |
Titel: | |
du må nok igang igen, så den rigtige kan komme i... |
Forfatter: | Andy [ 11 dec 2008, 20:43 ] |
Titel: | |
Ja og så må min LSM 11 tilbage i pille fyret hvor den kommer fra... Ved du om den universal sonde Krogslund autodele sælger er en LSH 24 ?? Andy |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 11 dec 2008, 20:46 ] |
Titel: | |
jeg ved at LSH sonden er en bosch sonde, men om der er en erstatnings sonde fra et andet fabrikat skal jeg ikke kunne sige. der må du nok ned til din reservedels pusher |
Forfatter: | ae86 [ 11 dec 2008, 21:10 ] |
Titel: | |
Det kan være de kan hjælpe dig nærmere over på fiatklub danmarks forum -> http://www.fiatklubdanmark.dk/index.php |
Forfatter: | Andy [ 11 dec 2008, 22:44 ] |
Titel: | |
Ja tak det er prøvet ved andre lejligheder....uden svar, der er åbenbart en uskreven regel om man skal være medlem af klubben for at få svar... Men ellers tak... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |