Kompressions forholdet
: 23 mar 2009, 21:06
Hmm, når jeg ligger tykkere toppakning i min motor, for jeg da længere mellem top og bund.. Hvorfor er mit kompressions forhold så lavere 7,9:1 er den på nu ? ..


Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/

Saab-Daniel skrev:Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.
emptry skrev:Saab-Daniel skrev:Fordi du laver større afstand mellem stemplet når det er i top, og dit topstykke - du sænker dermed kompressionen... Hvad er du på jagt efter med en anden toppakning?
Daniel.
og det er ikke godt at kompressionen bliver sænket, den skulle helst gerne hæves til 11:1 ik ? .. (Når man vil have en turbo på)
Ik noget specielt, skulle se om jeg kunne få den til at køre optimalt med en kobber pakning .. og det ser ud som om det lykkes for mig ..
Supra MK4 skrev:Hvis du montere turbo skal du sænke kompression, med mindre du har tænkt dig og lave en motor der er beregnet til oktan 116 eller mere.
Supra MK4 skrev:Evt læs lidt her: http://powerpage.dk/tuning.aspx
Supra MK4 skrev:Link var skam ment i god mening