Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 01:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey.

Har lige et bøde spørgsmål...

Hvem må give bøder? Må et privat firma give en bøde? Ikke carpark eller Europark, men et firma der har intet at gøre med parkering...

Sagen er at der hvor jeg arbejder har bor der en masse forskellige firma'er og vi har så nogle parkerings pladser til hvert firma. Og da jeg kom på arbejde i fredags var der en der havde parkeret på en af vores pladser så jeg smed bilen på et af de andres firma'er plads. Resultatet var at firmaet har sat et girokort på min bil og skrevet at jeg skal betale bøden ellers vil de politianmelde mig (med der til omkostninger) Må de det? Er det ikke bare at smide bøden i affalds spanden og så tage den når politet gør noget ved det (Hvis de overhovdet gør det) Eller huh?

/Peter

p.s. Der står på p-pladsen at ulovlig parkering politianmeldes.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

DE skal ha et konkret bevis på at du har gjort noget ulovligt (et billed eller noget) ellers nægter du bare overfor politiet og så er det påstand mod påstand og så gøre politiet ikke mere ved sagen

Hmmm... Se det havde jeg slet ikke tænkt over...

Men firma'et må de give mig en bøde (Pengen vil jo bare gå lige ind på deres konto)Så det kan jeg ikke forestille mig at de må.

/Peter

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis den P-Plads er deres private grund, så må de gerne give dig en P-Afgift.

Én af mine "venner" har lavet samme nummer, hvor der var en som havede parkeret
i hans indkørelse (altså privat grund), hvor efter han fik bilen ind i sin garge
og nægtede af udlevere bilen før personen havede betalt en P-Afgift på 500.-

Dette blev selvfølge meldt til de "blå smølfer" af bilejeren, hvor efter
han fik fortalt af min "ven" var i sin fulde ret til dette, da han havede
parkeret på privat grund.

Sur røv, men han betalte meget modviliget beløbet..... :-):-)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Jeg mener bestemt ikke, at man sådan selv må rende rundt og give
parkeringsafgifter. Det med at sætte bilen i ens garage nærmer sig selvtægt ikke
noget, jeg ville anbefale mine venner at prøve.
Mht. den først omtalte afgift, så vil jeg bare vente til de kontakter politiet - hvis de gør det - og så lade dem tage sig af det, det bliver måske til en bøde, men tror næppe de vil gå så langt - kan jo ikke lige frem gavne firmaets rygte.

Det var bare min holdning

Det er også det jeg er nået frem til...

Der er en af de andre i firma'et der også har fået en bøde på p-pladsen her. Og han havde også bare smidt bøden ud, og der er ikke sket noget...

Så jeg lader den bare ligge indtil politiet gør noget ved det...

Firma'et har jo heller ikke min privat addresse og den kan de vel ikke få ud fra min Nr plade med mindre de anmelder mig til politiet...

Vi ser hvad der sker

/Peter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time