Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 01:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg ramte en kantsten idag i en Fiat seicento men det vestre forhjul.

Stenen var temlig høj og har self lavet lidt skader i fælgen cirka 20 cm er ridset og 2 cm har cirka 2-3 mm dybe hakker... når jeg kører ser fælgen helt lige ud.. men jeg kan mærker bilen ryster 110-170kmt.

Hvad er det lige man kan gøre for at rette op på sådan en fejl?

Det skal siges at den osse tidligere har ramt en kantsten med det højre forhjul tidligere, bare ikke så kraftigt.

mvh Kasper

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Sæt det syge hjul om bag på. eller køb en fælg hos en hugger, hvis det ellers er en standart fælg..

Er det alu eller stål ?

HypHest

hejsa.

Det er alu.. men de har en meget tyk kant så der er ikke nget galt med at dække ikke sidder ordenligt... taber luft eller noget.. og når jeg kører og kigger ned på fælgens kant så kan jeg ikke se af noget er skævt det ser helt lige ud.

men jeg kan da godt prøve at skifte hjulet om bag på.
Men eller kommer sporing så på atle og hvad koster det og hvad går det ud på...
Det skal siges at bilen er ikke sænket eller noget.. den er helt standart.

mvh Kasper

Når du har ramt en kantsten kan bilen nemt "gå ud af sporing" så jeg vil anbefale at du får det tjekket!
Er du helt sikker på at fælgen ikke er skæv? :-O Det er somregel altid på indersiden at alufælge bliver skæve, fordi der ikke er nogen forstærkning fra navet som der jo er på ydersiden... :-|

Mvh. Bay

Hejsa.. jeg kænger ud af vinduet og kigger på fælgen og der er ikke noget slør at se...

Vil det hjælpe er prøve at flytte hjulet om bag på?

Den alufælg ser meget robust ud og det er ikke lavprofil dæk som er på det er en 13x12 fælg... det skal nok passe med at dækket er 12cm bredt.

hvad koster det at få sporet sin bil er det bare noget som man tar op til en mekaniker og får ham til at kigge på det og så er det noget som er forholdsvist nemt at klare?

PS. det er første gang jeg rammer en kantsten jeg jeg ved ikke rigtigt hvad der kan der sådan sker med styrtøjet.

-Kasper

Prøv evt. at få rettet din alufælg hos Steve i Haraldsted 57600276, har bor i Haraldsted og laver stort set alle skader på alufælge......

Hejsa.
Kunne det mosntro være dine bremser er slået skæve? Det har jeg selv været ude for ved et lignende tilfælde *SS*

Allan

prøv OPN i Ringe på fyn de her alt til fiat

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time