Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Fordele og udlemper ved lettere svinghjul?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=22949
Side 1 af 2

Forfatter:  JerrilD [ 01 dec 2009, 17:40 ]
Titel:  Fordele og udlemper ved lettere svinghjul?

Som topic siger. Hvad er der fordele og udlemper ved at montere et lettere svinghjul?

Forfatter:  bp.gass [ 01 dec 2009, 18:21 ]
Titel: 

Fordelen ved at montere lettere svinghjul er at man nedsætter den roterende masse der skal slæbes rundt af motoren og det giver bedre speeder respons...

Ulempen ved at montere lettere svinghjul er at det kan blive svært at sætte igang da man ikke vængere har den roterende masse til at sætte hjulene igang...

Det er med at finde en mellemvej alt efter hvilken kørestil man har og om bilen bliver brugt på bane eller i traffikken...

Jeg har til min Nissan S13 ca18det, et 5,5 kg svinghjul til at ligge og det er til ren banekørsel. Originalt kører den med et svinghjul på 13 kg...

Forfatter:  møffe [ 01 dec 2009, 18:55 ]
Titel: 

køre med 2wd svinghjul på min sierra. det vejer 7,5 kg kontra det std 12,5kg 4x4 svinghjul. det ændrede ikke det store. og den er lige så nem at sætte igang som med org svinghjul.

Forfatter:  tonnilerche [ 01 dec 2009, 20:22 ]
Titel:  a

Jeg synes at have hørt noget med trækkraften blir påvirket? Eller er det bare fis?

Forfatter:  luske [ 01 dec 2009, 20:59 ]
Titel:  Re: a

tonnilerche skrev:
Jeg synes at have hørt noget med trækkraften blir påvirket? Eller er det bare fis?


fis i en måling måske men IRL skal der nok trædes lidt hårdere for at bestige en længere bakke i 5 gear end man gjorde før letningen

MVH Luske

Forfatter:  Slavteren [ 02 dec 2009, 00:35 ]
Titel: 

min er blevet en smule mere besværlig af at starte, nok til dels hjulpet på vej af en lidt opstrammet kobling.

ikke at den er blevet rigtig besværlig, men der er kontant aftegning hvis nålen lander under 8-900 omdrejninger, så slukker den bare 8)

mener det er lettet ca 2 kg.

Forfatter:  Runesm [ 02 dec 2009, 16:43 ]
Titel: 

Tror næppe speederen skal trykkes længere ned over en længere bakke, så er det altså ikke opsparet energi i svinghjulet der længere har noget at sige.

Som sådan er det igangsætning der kræver tilvænning synes jeg.

Forfatter:  Mads B (dk) [ 02 dec 2009, 17:01 ]
Titel: 

prøv at se her

http://www.pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm

Forfatter:  please [ 07 dec 2009, 19:49 ]
Titel: 

du får hurtigere speeder responce og mere omd. villighed.

minus er at du mister noget moment. det mærkede jeg tydeligt i min bil når man kører 3-4 mand kontra med std svinghjul

Forfatter:  BANDIT [ 07 dec 2009, 20:43 ]
Titel:  ...

Det er da bare den her du skal have i :mrgreen:

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/