Generel teknik
Redaktør: Moderatorer
PawC
Indlæg: 3 Tilmeldt: 26 aug 2010, 21:44
#1
Indlæg
af PawC » 26 aug 2010, 21:48
Har et problem med at min kompressor slår fra når den er blevet varm.
Skal tænde og slukke bilen, før den fungerer igen.
Men lige så snart den får pedal igen, sker det samme.
Så længe jeg kører pænt er der intet.
Kompressoren kører konstant lige pt
Nogen der kan hjælpe?
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425 Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:
#2
Indlæg
af Wankel » 26 aug 2010, 23:34
Kør pænt
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#3
Indlæg
af K-FINN » 27 aug 2010, 06:56
Sikker på den ikke bare glider i remmen ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664 Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
#4
Indlæg
af Runesm » 27 aug 2010, 07:03
Skal kompressoren ikke først køre når den får fuld pedal?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#5
Indlæg
af K-FINN » 27 aug 2010, 07:21
Runesm skrev: Skal kompressoren ikke først køre når den får fuld pedal?
Mener det er lidt over halv gas, men han kører sikkert ikke med orginal styring.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
PawC
Indlæg: 3 Tilmeldt: 26 aug 2010, 21:44
#6
Indlæg
af PawC » 27 aug 2010, 09:01
Remmen er så stram du kan spille violin på den
Man kan høre remmen glider, men er jo fordi kompressoren slukker.
Den kører konstant over et relæ.
Er desværre ikke koblet på min ms endnu
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480 Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
#7
Indlæg
af K-FINN » 27 aug 2010, 13:32
PawC skrev: Remmen er så stram du kan spille violin på den
Man kan høre remmen glider, men er jo fordi kompressoren slukker.
Den kører konstant over et relæ.
Er desværre ikke koblet på min ms endnu
Hvis kompressor er slukket, kan remmen jo ikke glide, så render den yderste del på hjulet jo bare med rundt...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340 Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens
#8
Indlæg
af Captain Slow » 27 aug 2010, 13:37
hvis der er konstant stabil 12v på kompressoren, så kan den ikke slippe, medmindre selve koblingen fejler, dvs. overgang i spolen eller måske størmtab,
da jeg selv har lavet kablingen, og kørt med opsættet i lang tid, tror jeg heller ikke strømtab kkan være årsagen
I love everything thats fast enough to do something stupid with
PawC
Indlæg: 3 Tilmeldt: 26 aug 2010, 21:44
#9
Indlæg
af PawC » 27 aug 2010, 14:52
Hvad kan det så være?
Skal jo sluk og tænde bilen før den overhovedet kan køre videre. Det er først når den bliver varm, den begynder på det
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470 Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:
#10
Indlæg
af -Pedersen- » 31 aug 2010, 21:58
Overvejet at smide en prøvelampe til stikket på kompressoren når dette sker ? Bare lige for at få ellimineret en del muliheder ..
^ Der tages forbehold for trykfejl.