Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2018, 02:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 feb 2011, 17:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Indlæg: 142
Geografisk sted: Area mid - Køge
Naboen har købt sig en brugt model af ovenstående - men desværre har den fået en mærkelig fejl : når man kommer op på ca. 140 slår den simpelthen fra - ingen speeder respons, og man skal ind til siden og have nøglen ud og genstarte før den kan køre igen.

Nogen der kender dette symptom, og måske har en løsning?

JohnE

_________________
Passat + Lupo 3L


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2011, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv at udlæse fejlkoderne først, det kan være at de giver et hint.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2011, 22:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2468
Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2011, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
møffe skrev:
nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..


Mener du en stoppet EGR ventil ?

det virker bare mystisk at den først slår fra ved 140kmt.

opfører bilen sig underligt op til de 140 eller på anden måde ?

kan du i andre gear fremprovokere fejlen ved samme omdrejningstal ?

er bilen chippet ? der er nogle biler der slår fra hvis de registrere for meget forbrug, fx renault traffic ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2011, 22:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Nogle kan finde på at slå fra hvis ladetrykket bliver for højt..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2011, 18:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lav egr ventilen først!!!!!!
Det kan være at det løser problemet.
Desværre er der ikke fejlkoder for alle fejl,
men en fungerende egr ventil er meget viktig for en moderne diesel motor.
For ikke så lang tid siden havde jeg næsten samme problem.
På en fabriksny LR Defender.
Den døde på samme måde når den kom på motorvejen, efter at have kørt et stykke tid med ca 120 km/t.
Ingen fejlkoder, eller andre åbenlyse indikationer på fejl.
Efter 3 dages fejlsøgning, udskiftning af div. komponenter, og mails til fabrikken.
Så fandt jeg endelig fejlen ved at studere dataloggen igen igen.
Motoren blev for varm, og motorstyringen lukkede ned.
Det var bare en defekt termostat :grr: der var skyld i det hele :evil:
Fanden have udugelige software programmører :lee:

Start med det åbentlyse, dvs. fejlkoden, og se hvordan det går derfra.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2011, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
der var noget med ledningsnettet i toppen til dysserne der var en kendt fejl (brud eller kortslutning der kunne give omtalte cuts) på pumpedysemotorene men kan ikke huske om det var 1.9 , 2.0 eller dem begge

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team