Boring af blok. Realistisk pris?
Redaktør: Moderatorer
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Boring af blok. Realistisk pris?
Hvad er den realistiske pris for at få boret en blok så den matcher et sæt overstørrelses stempler. (4 cylindre)
Ikke noget sort eller andet. Helt straight!
Ikke noget sort eller andet. Helt straight!
- beyer
- Senior Medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: sjælland
- Kontakt:
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Re: boring
beyer skrev:www.cylinder.dk
Jeg har brug for en pris, uden at forstyrre andre. Jeg har allerede afleveret blok, stempler og top et sted, men er i tvivl om den pris jeg har fået oplyst på at få ordnet blokken er lige i overkanten: 3600,- plus moms.
Jeg er dog lidt i tvivl hvor meget der er med i prisen, altså om de laver andet ved blokken ud over at bore den op og plane den.
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Hvad med at høre hvad ham Svenske Tomas Murgren tager får sådan opration, han bor ca en time fra broen.
Vi var over sidste år og få lavet nogle balansering til en 5 benet Audi.
Cox sender alle sine ting ned til ham.
http://www.topplocksverkstan.se/prislista.html
Vi var over sidste år og få lavet nogle balansering til en 5 benet Audi.
Cox sender alle sine ting ned til ham.
http://www.topplocksverkstan.se/prislista.html
Nissan 200sx
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Man kan komme fra a-b på mange måder.
Hvis du feks borer blokken for aggressivt, så har en støbt foring en masse microrevner der ikke lader sig hone væk. Bang siger det, hvis der er ydelse på...
Hvis du får en kvalitetsvare, hvor cylinderruheden er opgivet, diameter på de færdige cylindere, etc. så er det nok prisen.
Hvis du får en blok der er boret og pudset med en flexhone, så er det alt for dyrt.
Det er i høj grad et tillidsspørgsmål, men spørg ham hvordan det er gjort, hvilken ruhed han ender med at få, kender han den honede flades bæretal, osv.osv.
Lidt baggrundsinfo for den der vil grave lidt: http://en.wikipedia.org/wiki/Abbott-Firestone_curve
Bæretallet er vigtigt for levetiden, og for hvor længe motoren vedholder en god leak-down.
Ofte bliver motorrenoveringsfirmaerne presset så hårdt på prisen at de skal gå på kompromis et eller flere steder for overhovedet at kunne sælge noget. Og mange gange sælger de en ydelse til nogen der blot skal have 20.000km mere ud af skidtet.
Hvis du feks borer blokken for aggressivt, så har en støbt foring en masse microrevner der ikke lader sig hone væk. Bang siger det, hvis der er ydelse på...
Hvis du får en kvalitetsvare, hvor cylinderruheden er opgivet, diameter på de færdige cylindere, etc. så er det nok prisen.
Hvis du får en blok der er boret og pudset med en flexhone, så er det alt for dyrt.
Det er i høj grad et tillidsspørgsmål, men spørg ham hvordan det er gjort, hvilken ruhed han ender med at få, kender han den honede flades bæretal, osv.osv.
Lidt baggrundsinfo for den der vil grave lidt: http://en.wikipedia.org/wiki/Abbott-Firestone_curve
Bæretallet er vigtigt for levetiden, og for hvor længe motoren vedholder en god leak-down.
Ofte bliver motorrenoveringsfirmaerne presset så hårdt på prisen at de skal gå på kompromis et eller flere steder for overhovedet at kunne sælge noget. Og mange gange sælger de en ydelse til nogen der blot skal have 20.000km mere ud af skidtet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
