Jeg vil have hele mit bremsesystem bygget om i Uno'en, og med det mener jeg nye pedaler, hovedcylinder og hvad der ellers er påkrævet, men hvordan regner man ud hvad man skal bruge for at flytte den korrekte mængde bremsevæske og opnå det korrekte tryk?
Jeg har disse bremser foran, og originale skiver/kalibre bag på:
Det er gulvmonterede pedaler som disse jeg overvejer:
det kan lade sig gøre at regne efter teoretisk, men du skal virkelig ud og finde data, bla friktions koeficienten (staveplade) på de klodser du vil bruge, naturligvis diverse stempel diametre og antal, raiussen fra hjulnav til centret på koldserne og til sidst kan dæk størrelserne flytte lidt frem og tilbage på tallene. Alle mål naturligvis for begge ender, og det sku ik undre mig at der er en eller anden detalje jeg har glemt
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
Slavteren skrev:det kan lade sig gøre at regne efter teoretisk, men du skal virkelig ud og finde data, bla friktions koeficienten (staveplade) på de klodser du vil bruge, naturligvis diverse stempel diametre og antal, raiussen fra hjulnav til centret på koldserne og til sidst kan dæk størrelserne flytte lidt frem og tilbage på tallene. Alle mål naturligvis for begge ender, og det sku ik undre mig at der er en eller anden detalje jeg har glemt
Jeg er ret sikker på at du ikke behøver blande så mange ting i det, men stempeldiametre og antal, det skal man helt sikkert bruge.
Har talt med VAE, og de kunne ikke hjælpe. Min forespørgsel var kun nummer 2 på de 10 år de har beskæftiget sig med bremserne, så de har ingen erfaring med det.
Eventuelt bruge noget der er regnet ud i forvejen og tilpasse det?
www.pink-opel.de har lavet bremsekit til en del forskellige Opel'er. Der er både størrelse på stempel og hovedcylinder oplyst.
Hvis du ringer til ham så er det ikke umuligt at han kan hjælpe dig lidt. Ganske flink mand, har snakket med ham en gang. Han kan sagtens engelsk hvis ikke tysk er din stærke side.
Haha, prøv at kigge i min signatur. Det kunne jeg ikke lave uden at kunne tysk
Jeg har jo allerede de 6-stemplede Tarox, så ingen grund til at bytte det ud. Jeg regner med at bestille et pedal-setup fra Tilton en af dagene, inklusive bias-justering.
HAHAHA du siger noget...
Det var nu mest ment som et sted til at hente inspiration.
De nuværende bremser kan jo sagtens bruges, du skal vel bare have tilpasset resten til dem?
Bufas skrev:HAHAHA du siger noget... Det var nu mest ment som et sted til at hente inspiration. De nuværende bremser kan jo sagtens bruges, du skal vel bare have tilpasset resten til dem?
Yeah, jeg er efterhånden nået dertil at jeg har bestemt mig for Tilton stumperne, og så får jeg rådgivning om dimensionering og opbygning fra www.demon-tweeks.co.uk og bestiller selvfølgelig også fra dem så.
Jeg vil have hele mit bremsesystem bygget om i Uno'en, og med det mener jeg nye pedaler, hovedcylinder og hvad der ellers er påkrævet, men hvordan regner man ud hvad man skal bruge for at flytte den korrekte mængde bremsevæske og opnå det korrekte tryk?
Slavteren skrev:det kan lade sig gøre at regne efter teoretisk, men du skal virkelig ud og finde data, bla friktions koeficienten (staveplade) på de klodser du vil bruge, naturligvis diverse stempel diametre og antal, raiussen fra hjulnav til centret på koldserne og til sidst kan dæk størrelserne flytte lidt frem og tilbage på tallene. Alle mål naturligvis for begge ender, og det sku ik undre mig at der er en eller anden detalje jeg har glemt
Jeg er ret sikker på at du ikke behøver blande så mange ting i det, men stempeldiametre og antal, det skal man helt sikkert bruge.
Har talt med VAE, og de kunne ikke hjælpe. Min forespørgsel var kun nummer 2 på de 10 år de har beskæftiget sig med bremserne, så de har ingen erfaring med det.
hvis du vil gætte kan mindre sagtens bruges, vil du vide er det det der skal til
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!