hjælp/ tips/ info til bmw m50 turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
driftkringdk26
Indlæg: 1
Tilmeldt: 01 jun 2014, 19:59

hjælp/ tips/ info til bmw m50 turbo

#1 Indlæg af driftkringdk26 »

Hej der ude
er ny på denne side.
Jeg er godt igang med at bestille stumper hjem
Tuning projekt af mellemliggenderacer bmw e34 520 24v uden vanos...

stumper jeg har hjemme
ud manifold til t3
Mf2
Hks blowoff
div rustfri rør og bøjninger
Spændebånd rustfri
intercooler
div silikone slanger
olie slanger
pakninger til hele motor
ovs ovs ovs

Min plan er at få fat i en 2.5 24 motor og så ellers splitte den ad og hone den bruge org stempler med nye stempel ringe...
Nye lejer og måske må afbalanceret krumtappen og selvfølgelig afrettet blokken og toppen

Til toppaking har jeg i tankerne at bruge 2 org med en 1 rustfri plade jeg for laser skåret ud som mellemliggende til at sænke kompression

min ide var max 300hk
Og mener det burde kunne lade sig gøre på standard indmad

jeg er i lærer som klejnsmed og må fuske alt hvad den over hoved kan trække på job så ingen problemer i alt svejse rør og alt det sammen.

Men jeg ville stadig gerne ha information eller andet hvis i ligget inden med viden om jeres projekter af samme slags
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: hjælp/ tips/ info til bmw m50 turbo

#2 Indlæg af Runesm »

Hvis det er på m50b25 behøver du ikke at anstrenge dig så meget for at nå de 300hk.

En god ståltoppakning og et sæt arp bolte så kan du godt lave 300-350hk på baghjulene.
Men hvis du skal derop, så skal du have en anden motorstyring.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Re: hjælp/ tips/ info til bmw m50 turbo

#3 Indlæg af TB206HDI »

Runesm: anden motorstyring, hvorfor?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: hjælp/ tips/ info til bmw m50 turbo

#4 Indlæg af Runesm »

Nej okay, der har du egentlig ret.
Standard motorstyring er chip-bar på sådan en.
Men for menig mand er det noget kun nemmere med en justerbar motorstyring
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar