Værktøj til AN alu fittings

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Værktøj til AN alu fittings

#1 Indlæg af HenrikGM »

Har købt en stak alu fittings, og har kigget lidt på værktøj.

De alu nøgler har jeg ikke den store fidus til, tænker egentligt at et sæt nye glatte ring-gaffelnøgler og et sæt gode alubakker til skruestikken er bedre end de alusvensknøgler man kan købe for en mindre formue. Tænker det er mere bling end reel gavn, men vil selvf ikke hærge de nye fittings unødigt.

Hvad siger panelet?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
m power
Mester Medlem

Re: Værktøj til AN alu fittings

#2 Indlæg af m power »

Jeg bruger gaffatape på gaffelnøglen og også på fitting der skal i skruestikket, uden det så skamferer du de fine fittings
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem

#3 Indlæg af Thomas h p »

Det bare rigtig svært og undgå og lave små mærker i det an-fittings, uden værktøjet. Har nogle gange haft held med isolerbånd, men ikke altid det gik. Men nu har jeg fået værktøjet, så nu virker det fint :p Du kunne jo ønske dig det til jul? :D
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

Nu er det ikke mange jeg har lavet, men jeg har købt en af de autoriserede fastnøgler. 8 i den ene ende, og 6 i den anden (tror jeg nok). Det passer til de par fittings jeg har. Men den var da dyr - men den blev lige så meget købt fordi den var lidt kort, og jeg skulle ind et trangt sted.
Dog må jeg sige at den er god til ikke at lave mærker :).

Til skåne-bakker bruger jeg bare et billigt sæt alu-banditter fra ... ja... enten Harald Nyborg eller Biltema.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
kdrost
Senior Medlem
Geografisk sted: Timring vest for Herning

#5 Indlæg af kdrost »

m power skrev:Jeg bruger gaffatape på gaffelnøglen og også på fitting der skal i skruestikket, uden det så skamferer du de fine fittings
Bruge samme teknik, det virker fint
D&D Racing
Daigaard
Mester Medlem
Geografisk sted: Skjern
Kontakt:

#6 Indlæg af Daigaard »

Jeg har et par TorquesUK bakker til skrustikken du må låne, så behøver du ikke at pakke dem ind i den enden.
Steffen
Besvar