Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 jun 2018, 20:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 dec 2014, 09:23 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Hej

Jeg har en Peugeot 206 Gti der dumper til syn på forurening

CO i tomgang 1,1%
CO i forhøjet tomgang 0,8%

Synsmanden sagde at den kører op og ned i CO, men ender altså med at være for høj

Jeg har en Maniflow 4-2-1 manifold hvor upstream lambda sider i en samling efter 2 af de første rør

Billede

Er det et godt sted af have den? Eller bør den flyttes så der kommer gas fra alle 4 cylindre

Mvh
Jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014, 18:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Hvis du har en dyse på en af de andre cylindre der sprøjter et par procent +/- får du ikke justeret det med ind når den ikke sidder i røggassen fra disse cylindre

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014, 19:28 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Det var også lidt det jeg havde i tankerne, men kommer afstanden fra toppen og ned til lambda sonden ikke til at have en negativ effekt også? Den er i forvejen flyttet ~ 20-30cm i forhold til den oprindelige placering.

Og jeg kommer til at skulle flytte den ned efter den samling der er helt højre lige før katten..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Kan vel kun være et forsøg værd. Det virker jo ikke som det er nu

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014, 22:24 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Jo kommer nok til det, skal have løst det inden fredag

Jeg har haft min Peugeot tester på og min downstream sensor efter katten viser 0mV

Sensorer virker har testet den ved at sættet den i upstream stikker her står den og skifter fint mellem 50mV og 900mV så gætter på at det er mellem stikket og ecu er der er dårlig forbindelse, men har downstream sensoren nogen indflydelse på CO eller er den der bare for at se om katten virker ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014, 17:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Downstream er bare katalysatorkontrol. Upstream regulerer

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014, 17:34 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Fint, så behøver jeg ikke at bekymre mig om den lige nu, udstødningen kommer af om lidt så bliver der svejset en ny "møtrik" i i morgen, samt en ny lambda sonde

Tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014, 18:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Lad os gerne vide om det gør en forskel

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2014, 19:52 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Så er alt på igen, jeg har på fornemmelsen at den går bedre, 4gas måleren på nærmeste gør det selv ville selvfølgelig ikke starte så har ikke fået et endeligt svar endnu, jeg vender tilbage


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2014, 21:35 
Offline

Tilmeldt: 21 aug 2014, 18:09
Indlæg: 12
Og nej den gik ikke, dog så det bedre ud den lå på 0,8% i forhøjet tomgang, skal dog lige have den på en tester igen med lidt bedre tid

Kigget efter utætheder i udstødning/indsugning

Kølevandstemperatur sensor skiftet
Indsugningstemperatur sensor skiftet
4 nye tændrør

Upstream Lambda sonde
Upstream Lambda sonde er flyttet så udstødningsgas fra alle fire cylindere kommer forbi

2 liter karburator sprit i tanken :-)

Bilen er en Peugeot 206 GTI fra 2000 med 147.000km
Standard bortset fra

KN indsats filter
4-2-1 manifold
200cell kat
2 1/4 tomme udstødning


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team