Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 nov 2018, 02:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2015, 14:18 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Hej alle,

Det handler godt nok ikke om biler, men derimod en minigraver med en Perkins look-alike diesel motor (Kina-kopi).. :mrgreen:

Den har ikke ville starte, så har været igang med at fejlsøge... Startmotoren lød som om den manglede kræfter til at tørne motoren.
Det endte med at hele ledningsnettet blev flået fra motoren, da det hele på motoren er mekanisk styret mht. til pumpe og lignende. Det eneste der skulle have strøm var starteren og gløderørene.

Så der blev lavet en fin forbindelse til starteren, hvor der blev koblet et batteri direkte på plus-polen og stel til minuspolen. Starteren lyder akkurat ligesom før, hvor den ligesom mangler kræfter til at tørne motoren, så jeg satte en forbindelse direkte til gløderørene så de også kunne blive varmet op. Det hjalp og motoren springer igang med det samme. :grin: :grin:

Så mit spørgsmål er, kan gløderørene virkelig gøre at starteren næsten ikke kan tørne motoren, når disse ikke er blevet forvarmet? :reading: Jeg har en mistanke om, at forbindelsen fra tændingslåsen og ud til gløderørene er iret, men nu skal det hele lige samles først, før denne teori kan afprøves... :damn:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2015, 21:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Det kan jo være den ikke behøver tørne hurtigere rundt, og når gløderørene er varme, så begynder dieselen at brænde med det samme som så får starteren til at lyde mere letløbende?

På med en prøvelampe på gløderørsledningen vel - og se om de får spænding.

Nu er det ikke noget med, at tændingslåsen skal holdes mellem tænding og start i en 10 sek tid før at gløderørene forvarmer? Min kammerats schaffer minilæsser den starter ikke hvis ikke du forvarmer, der skal man nemlig holde nøglen midt imellem tænding og start i en rum tid, før den vrides over til start.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2015, 22:26 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Jeg er godt klar over hvordan forvarmning foregår med tændingslåsen - intet nyt under solen her 8)
Og jeg ved godt at gløderørene ikke fungere ved hjælp af tændingslåsen, på nuværende tidspunkt ihvertfald :wink:

Spørgsmålet gik på, hvis gløderørene ikke fungerer efter hensigten, virkelig kunne få starteren til at næsten ikke kunne tørne motoren? For når gløderørene er blevet varme, tørner starteren "meget" hurtigere rundt... Det fremgik måske egentlig ikke så godt af mit første indlæg, men starter-motoren lyder meget mere "frisk", når gløderørene bliver forvarmet

Ud fra det jeg har oplevet, virker det jo til det... men det ville være rart hvis nogen egentlig kunne give en forklaring, hvorfor motoren tørner bedre, når gløderørene er blevet varme...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team