Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Hvorfor dør tændrør af at drukne? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=26784 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Runesm [ 03 sep 2015, 21:53 ] |
Titel: | Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Hvad er det præcist der sker, når et tændrør drukner og ikke længere fungerer godt? |
Forfatter: | HenrikGM [ 04 sep 2015, 07:52 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Porcelænet bliver ledende og lækker gnisten op langs istedet for at springer over gabet. Jeg vil tro at den våde blanding som jo er en carbonforbindelse overgår til ren carbon som jo er ledende, og denvej bliver gnisten "lækket til stel". Ellers et interessant emne. |
Forfatter: | K-FINN [ 04 sep 2015, 10:54 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Man kan ikke mange tilfælde få liv i dem igen. Vi roede med en supra motor med smarte tændrør i. Når de druknede, montere vi dem i starlet, og så en tur med åben hane, og noget magert kørsel, så kom der liv igen. |
Forfatter: | Runesm [ 05 sep 2015, 17:15 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
K-FINN skrev: Man kan ikke mange tilfælde få liv i dem igen. Vi roede med en supra motor med smarte tændrør i. Når de druknede, montere vi dem i starlet, og så en tur med åben hane, og noget magert kørsel, så kom der liv igen. Kan det så tænkes ud fra hvad hgm siger, at det eventuelle carbon opbygning op langs porcelænet simpelthen bliver brændt af så gnisten hellere vil springe i gnistgabet igen? |
Forfatter: | Jakobsen [ 16 sep 2015, 19:51 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
De smarte irridium og platin.. plejer at dø helt når de er druknet, altså der er ingen hjælp at hente what so ever... |
Forfatter: | HenrikGM [ 17 sep 2015, 10:39 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Nu sagde du lige "smarte" sammen med de nævnte tændrørstyper.... ![]() Smart hører nok tættere sammen med markedsføringen, end det gør med performanceafdelingen, særligt hvis vi snakker om grovere motorer der godt kan lidt at få noget mad. |
Forfatter: | Jakobsen [ 17 sep 2015, 19:37 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Vi er helt enigen HGM ![]() ![]() jeg vælger selv alm NGK til 35kr som, du selv siger kan tåle en masse mad, uden at de brokker sig |
Forfatter: | Runesm [ 17 sep 2015, 21:27 ] |
Titel: | Re: Hvorfor dør tændrør af at drukne? |
Jeg har et rigtigt lavbudget projekt ved siden af alting lige nu. Der har jeg 2stk 216cc dyser direkte i trykrøret før spjældet, som bare tænder 100% på en olietrykskontakt i indsugningsmanifolden. Jeg har en mazda 626 2,0gt med FE3 motor som på den måde kører 0,65 bar i tryk, og er gået fra 148 til 230hk og 300nm. Grunden til at jeg i første omgang spurgte var nemlig, at den her bil bare RÅ ødelægger tændrør. Men jeg havde heller ikke ventet andet, der står jo garanteret benzinperler på indersiden af manifolden konstant - som så er grunden til tændrørene dør. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |