Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 03:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg er ejer af en Mercedes 190E 2,0 Benzin fra 85. Mit problem er at i tomgang står motoren og ryster (hakker) lidt, jeg har snakket med en mercedes mekaniker han mente at det var fordi at den sugede falsk luft ind ved manifolden under Throttelbody'et, jeg har prøvet at sprøjte æter ned omkring manifolden men der var ikke nogen ændring på tomgangen. det skal lige siges at køre man motoren op på ca 1000 O/min går den fint den trækker også fint (så godt som den nu ka!). Indsprøjtnings systemet er et Bosch K-jettronic.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Har man prøvet at justere blandingen?
Per.

Se om din knast er slidt. Svagt pankt på denne model. Samt utætheder på indsugningssiden.

Jeg har ikke prøvet at justere blandingen. Motoren er total renoveret med nye stempler, ventiler, knast, topstykket er fræset og planet. alt dette blev gjordt for ca 20000 km siden..

hej hvis du ikke har fundet fejlen, så kan du ringe til mig aften, jeg har selv haft to, og er uddannet mercedes-mekaniker! det kan da være hvis du kan fortælle mig lidt mere at jeg kan hjælpe dig, mit nummer er 28344001. og hvis du ikke bor for langt væk kan vi jo kigge på det. og du kan nemt måle blanding, du skal bruge et multi-meter (måle volt), der sidder et stik ude i højre side (hvis du står foran motoren) der er en der er stel og der er en lamba-regulering, hvis den har sådan en, kan ikke lige huske hvad for et ben det er, men jeg kigger lige efter det! den skal ligge så tæt på 50 som muligt +-. også oven på luftfilteret sidder der en gummiprop, pil den ud der har du din blanding, du skal bruge en lang umbraco 4 eller 5, og for guds skyld drej forsigtig den er meget følsom. men har du nogle spøgsmål kan du jo bare ringe.

Er der nogle der ved hvilke ben der skal måles på i diagnose stikket. Jeg kan ikke få fat på ham der skriver...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time