Import af BMW E30 M3
Redaktør: Moderatorer
-
Morten C
Import af BMW E30 M3
Hej. Jeg går og tænker på at importere en BMW E30 M3 fra tyskland. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad sådan en bil koster i afgift. Såjg har lige et par spørgsmål:
1. Hvad koster det (ca.) i afgift at importere sådan en bil ?
2. Når jeg har købt bilen, hvordan betaler jeg så afgiften, altså hvor skal jeg henvende mig ?
Hilsen: Morten Christensen
1. Hvad koster det (ca.) i afgift at importere sådan en bil ?
2. Når jeg har købt bilen, hvordan betaler jeg så afgiften, altså hvor skal jeg henvende mig ?
Hilsen: Morten Christensen
-
Low_
- Nyt Medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 29 jul 2003, 15:30
Re: Import af BMW E30 M3
Morten C skrev:Hej. Jeg går og tænker på at importere en BMW E30 M3 fra tyskland. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad sådan en bil koster i afgift. Såjg har lige et par spørgsmål:
1. Hvad koster det (ca.) i afgift at importere sådan en bil ?
2. Når jeg har købt bilen, hvordan betaler jeg så afgiften, altså hvor skal jeg henvende mig ?
Hilsen: Morten Christensen
Når bilen er i DK er det første der skal ske et syn + toldsyn. Toldsynet er gratis og laves sammen med det alm. syn. Når bilen er godkendt får du et stykke papir som du skal bruge ved T&S. Ved T&S skal du så betale et depositum, når det så er betalt får du et nyt stykke papir. Det stykke papir skal du bruge på motorkontoret til at få plader på. (Husk at når der er plader på bilen, kan man ikke få depositumet tilbage!) Så kan man jo evt. vente på at den endenlige vurdering ligger fast, også sætte plader på bilen.
Low_ nu med let
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har hørt et sted: at når den bliver toldsynet der skal penge på bordet første gang... bliver den sat til ca.180% betaling så man SOM REGEL (det sker vel at de også klokker i det) får penge tilbage til slut
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- Lasse Kristensen
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hejsa.
Jeg har en 1970 Opel Manta A 1.6s bygget om med ventilerede skiver/kalipere foran fra Rekord E2 2.2i, 2.4 Omega A motor og 5-trins ZF gearkasse. Jeg sendte en vurderingsseddel ind til told&skat, og fik en pris på 7300. Så skal jeg køre til syn, vise dem godkendelserne fra Opel og vurderingssedlen, få den synet og godkendt med de ombygninger (det i kalder toldsyn), tøffe ned til det nærmeste Told&Skat kontor, vise dem synsgodkendelsen og vurderingssedlen. Så kan jeg betale "pr. skrivebord" eller få dem ud og se på bilen, atså vurdere den. Så kan det både blive dyrere eller billigere. Når så afgiften er betalt smutter jeg på motorkontoret, viser synspapirerne og kvitteringen på at afgiften er betalt, betaler og nupper et par plader, sætter mig bag rattet, vælger første og giver gas.......
Jeg har en 1970 Opel Manta A 1.6s bygget om med ventilerede skiver/kalipere foran fra Rekord E2 2.2i, 2.4 Omega A motor og 5-trins ZF gearkasse. Jeg sendte en vurderingsseddel ind til told&skat, og fik en pris på 7300. Så skal jeg køre til syn, vise dem godkendelserne fra Opel og vurderingssedlen, få den synet og godkendt med de ombygninger (det i kalder toldsyn), tøffe ned til det nærmeste Told&Skat kontor, vise dem synsgodkendelsen og vurderingssedlen. Så kan jeg betale "pr. skrivebord" eller få dem ud og se på bilen, atså vurdere den. Så kan det både blive dyrere eller billigere. Når så afgiften er betalt smutter jeg på motorkontoret, viser synspapirerne og kvitteringen på at afgiften er betalt, betaler og nupper et par plader, sætter mig bag rattet, vælger første og giver gas.......
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
-
Jan
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Jan
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det kan vist ik siges nok, lad vær med at stole på de priser de regner ud på bilpriser.dk. Du får dig en slem overraskelse så.......
Før jeg hentede min, var jeg derinde og der regnede de ud at en E30 M skulle koste 45000kr. i afgift og det holder ik nogen steder. Kig på toldskat.dk istedet og kig under vurderinger, det gir et meget mere præcist billede....
Før jeg hentede min, var jeg derinde og der regnede de ud at en E30 M skulle koste 45000kr. i afgift og det holder ik nogen steder. Kig på toldskat.dk istedet og kig under vurderinger, det gir et meget mere præcist billede....
-
Anders
-
Low_
- Nyt Medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 29 jul 2003, 15:30
Anders skrev:Jeg har købt to biler uden afgift og begge to ramte de rigtig inden for 5000. Det er da ok. Men man kommer af med et stort beløb til at starte med men så skal bilen voderes eller hvordan det nu stavesMen man betaler 105% af de første 60000 og derefter 180% af den tyske pris.
Den tyske pris (det man har givet for bilen i udlandet), har intet med afgiften at gøre. Det er kun hvad T&S mener den er værd...
Low_