Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Tagsækning
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=5220
Side 1 af 2

Forfatter:  Bjarne Andersen [ 14 sep 2003, 17:14 ]
Titel:  Tagsækning

Hej alle sammen.
Jeg har set et par biler i danmark som har været tag sænket og tænkt nu på hvordan den kan lade sig gør! en del af den var volvoer er det så fordi de har været synet i sv. eller hvordan bære man sig af?
Kom bare til at tænke på det og gad godt at vide det????

Forfatter:  HenrikGM [ 14 sep 2003, 17:29 ]
Titel: 

Du kan tagsænke en volvo fordi man på et tidspunkt kunne købe en 262 bertone, med sænket tag ab fabrik. Derfor foreligger der rundt omkring i landet forskellig dokumentation på hvordan man skal gøre det for at få det godkendt.

Problemet er at finde den dokumentation! I "gamle" dage blev man omstillet til en venlig herre inde ved Volvo DK, men efter han er sat på pension har man valgt at indsætte en strid gammel kælling istedet, og hun kan ikke udskrive _NOGET_SOM_HELST_, selv om det er en kendt sag at de har en hel stibe forskellige godkendelser de har lavet gennem tiden. Så kan du ikke finde en gut der har gjort dette og har gemt papirene er du lost.

Lidt en skam at sådan en SO er så samarbejdsvillig, fordi jeg VED 110% sikkert at der foreligger papirer på "max 220hk uden afgift" på Volvo240 karrosser, papirer der lovliggører WattLink baghjulsophæng(så det kan synes!), godkendelser på en _masse_ forskellige ombygninger, Kort fortalt alle de papirer du skal bruge hvis du vil gøre lidt selv.

Selv har jeg en godkendelse på at det er lovligt at udskifte B20 med B23 uden yderligere ændringer på 242-75 og papirer på at eftermontering af turbo på hele 240 serien er afgiftsfrit trods mere end 40% effektforøgelse, og sidst men ikke mindst at det ikke koster en reje i afgift at smide en komplet 940Turbo motor i en 240, med 2,3liters motor(stort set dem alle)

HVIS der er nogen der ligger inde med noget af al den information som volvoDK nu har været så elskværdige at gøre utilgængeligt så lytter jeg meget gerne.

Forfatter:  mh [ 14 sep 2003, 18:48 ]
Titel: 

jeg gik på et tidspunkt i albertslund motorsport center der var en af pedagog'ernes søn der havde en tagsænket bobbel og den er jo ikke lavet orig. med lavt tag. den var meget set på træf osv. en blå bobbel med 2 hvide viper agtige striber hen over.... jeg ved ikke om man kan kalde dem det men det fremmer forståelsen (fordi viperen var ikke lavet den gang).......

Forfatter:  Lasse Kristensen [ 14 sep 2003, 21:48 ]
Titel: 

Hej.
Jeg har en kammerat der i 1½ års tid ejede en lillametallic tagsænket Volvo Amazon custom, med Ford 2.3 V6 motor. Bilen er bygget i Sverige og det er derfor den er synet i DK. Dengang havde den så vidt vides en 3.5 Rover V8 med Turbo.... Hvorom alting er så er det nu en ansat på Peugeot i Vejle der ejer denne bil. Hvis det er kan jeg nok skaffe kontakt til den svensker der byggede bilen, han må have adgang til nogle papirer.
Gennem et træf i kolding fik vi også fat i en gut fra www.volvoamazon.dk der hedder Troels Møller, han findes under "bestyrelsen". Han har en Volvo Amazon med 3.5 V8 som han gerne ville have tagsænket, derigennem kontakten, og jeg kan forestille mig at han har nogle papirer på det ene eller andet, eller kender folk der har, da han er en meget engageret Volvo-mand.
Derudover er der jo Kurt Mejer i Horsens, han er Volvo Specialist, eller det markedsfører han da sit værksted som.... kan ske han kan skaffe lidt af hvert til en Volvo, m.h.t. godkendelser.....
Men held og lykke med det, der er for lidt custom i Danmark.... og glasfiber tæller IKKE!!

Forfatter:  McCoy SPC [ 14 sep 2003, 22:07 ]
Titel: 

Det der med tag sænkning, har det ikke noget at gøre med bære evnen??

Nu ved jeg jo at en bobbel ikke køre med selvbærende karosseri, men der imod selvstændi chassi ramme. Den gør at du kan modificer meget mere på selv karossen. Ved ikke lige med de gamle Volvo'er. Men der er jo også dem der laver Buggier, på bobbel rammen. Og mig bekendt skal de også synes, og bliver også godkendt.

Forfatter:  mh [ 14 sep 2003, 22:23 ]
Titel: 

grunden til at jeg tror man ikke må er fordi det bliver betegnet som en konstruktiv ændring(selvbærende eller ej) som gør at bilen ikke færdigstår som den er typegodkendt........ og en buggie skal jo også afgift besigtiges og alt muligt lort..... men man må vel kunne ringe til dem som står for disse specielle syn som kan give en tilladelse på skrift så man har noget at forholde sig til......

Forfatter:  McCoy SPC [ 14 sep 2003, 22:27 ]
Titel: 

Ja det er nok meget rigtigt T.M. Det var også kun lige hvad jeg kunne forstille mig, og syntes lød ret logisk, det jeg skrev før :wink:

Forfatter:  mh [ 14 sep 2003, 22:30 ]
Titel: 

McCoy SPC skrev:
Ja det er nok meget rigtigt T.M. Det var også kun lige hvad jeg kunne forstille mig, og syntes lød ret logisk, det jeg skrev før :wink:


jamen jeg skal ikke udelukke det du siger for det er nok ikke helt ude i skoven for det måske også noget at sige med den orig. bæreevne på stolperne osv. :?

Forfatter:  McCoy SPC [ 14 sep 2003, 22:33 ]
Titel: 

Jeg er ret sikker på at det er det synshajerne kigger efter, told og skat er en anden ting. De vil altid ha en bid akegen, sådan skal det bare være her i lille DK :(

Forfatter:  mh [ 14 sep 2003, 22:36 ]
Titel: 

ja gid de må kløjs i deres stykke :x :x

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/