Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Motor skift i kadett c
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=7059
Side 1 af 1

Forfatter:  Gæst [ 03 feb 2004, 22:21 ]
Titel:  Motor skift i kadett c

Hej.
Er der nogen som ved om det er til at lave en opel kadett c 1,2 om til gte. *ved rørende afgift og syn. Eller skal man bare finde en i tyskland gte i tyskland og betale afgiften.
Mvh Lars

Forfatter:  Gæst [ 04 feb 2004, 12:36 ]
Titel: 

Ombygningen: 1) Du skal ha forbroen fra en med cih motor, de nederste bærearme og bærekugler er stærkere,2) bagtøj fra de store kadetter, det lille kan ikke holde,3) større "tunnel" hvis det ikke er en aut. du har, 4) kadan fra en kadett cih,5) anden tank, da indsrøjtnigsmotoren har returløb,6) motorledningsnet,7) udstødning,8) bremser,9) Fronten skal ændres så der bliver plads til den større køler, 10) og så skal du konstruere et andet speedertræk.

1) Du kan også nøjes med at skaffe de nederste bærearme med bærekugler.

2) Jeg har læst et sted at mand kan afkorte et bagtøj fra ascona ell manta.
Hvis du får lavet en anden kadan, kan du bruge det originale bagtøj,
men det kan ikke holde... har hørt snak om at det kan forstærkes,
men jeg ved det ikke, har ell en rigtig dejlig gearing (4,11)

3) Tunellen kan du tage fra en ascona ell manta, men som sagt: har du
en aut. skulle der være plads.

4) hvis du vil ha en 5trins gearkasse, er der ingen vej uden om en
afkortet kadan. hvis du vil ha en 4 trins, kan du enten tage kadanen
fra kadett cih ell afkorte en manta el ascona kadan..

5) For at kunne køre med sprøjt, skal du ha en anden tank, ell få den der
ligger i lavet om. Det er nok nemmst at lave en sedan ell qp om, da du
kan få indsprøjtningstank til dem fra original.

6) Ledningsnettet til motoren skal selvfølgelig lægges over hvis der skal
sprøjt på...'

7) Du kan stadig sagtens få udstødninger til kadett cih, så ingen
problemer der...

8) Passer over fra de andre cihere, et godt valg er rekord 2,2 bremser.

9) Fronten har du også to valg med: Du kan opstøve en original 1,6 front,
eller du kan modificere den du har.

10) Det samme gælder speedertrækket...



Ved godt at det lyder som en lang smøre, og jeg håber ikke at det har taget modet fra dig, til gengæld skulle det gerne være absolut alt der skal laves...
Jeg ved ikke hvor i landet du kommer fra, men hvis du vil, kan vi sagtens finde ud af noget med at måle op på min.

Forfatter:  Slavteren [ 04 feb 2004, 12:38 ]
Titel: 

ups, glemte at logge på... :oops:

Forfatter:  corrado vr6 [ 04 feb 2004, 14:51 ]
Titel: 

Jeg har engang lagt en 2,2 rekord motor i en kadett 1,2..

Der lavede jeg bare andre motor ophæng..( mener bare at der kommer en afstandsklods på 20-25mm i hver side..)

så lavede jeg et specielt ophæng, til enden af gearkassen(5-trins)

Et bagtøj fra en ascona eller manta A (kan ik lige huske hvilken..

Så kortede jeg kardanen op, så den passede..

Og de holdere til køleren ska skæres af.. (dem der går halvejs ind i motorrummet)

Det er ikke så svært, så bare kom i gang :D

Forfatter:  Gæst [ 04 feb 2004, 16:42 ]
Titel: 

Krængningsstabisatoren skal også skiftes til 1.6-2.0 ellers er der ikke plads manta/ascona a bagtøj har den rigtige bredde. Min kammerat købte en ægte 1.6 sedan for næsten ingen penge så det er spild af penge at bygge selv fornær bytte til 2.2 motor. Kadetten kan købes sammen med 2.2 motor med 296 knast ring Claus 59209075

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/