Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Sænknings fjerdre?? ..!!..
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=8526
Side 1 af 2

Forfatter:  MartinHannemann [ 18 maj 2004, 14:51 ]
Titel:  Sænknings fjerdre?? ..!!..

Hey..

Jeg står og skal have mitsuen ned på maven :twisted: . Er der nogen der har noget dårligt/godt at sige om Thansens sækningsfjedre..??

Og hvad med Weitec, (fra bigwheels) er de noget værd?? De er kun 300kr dyrere..

MVH
Martin :!:

Forfatter:  Gæst [ 20 maj 2004, 23:37 ]
Titel: 

Klart weitec'en, mit favorit mærke, okay prissat og go kvalitet..

Smid standard dæmperne over højre skylder og monter korte dæmpere ligeså, gerne fra weitec eller andet kendt mærke...

Thansen klinger ikk lige i mine øre som udbyder af kvali undervogne..

Forfatter:  s@g [ 20 maj 2004, 23:40 ]
Titel: 

Har spurgt thansen hva det er for nogle fjedre de har. Det er B&G hvis det siger noget.

Forfatter:  Martin R [ 20 maj 2004, 23:48 ]
Titel: 

s@g skrev:
Har spurgt thansen hva det er for nogle fjedre de har. Det er B&G hvis det siger noget.


Har kørt med de fjedre på min gamle polo, ikk noget at råbe hurra for..

Desuden er weitec jo ikk meget dyrere, og det ved jeg holder, både i materiale og coating af fjedrene..

Men skift dæmperne ligeså, så passer det hele sammen, få evt tjekket konsoller for og bag for slid, de holder ikk ret længe efter den bliver sænket, så skal man bare ud og have den sporet endnu en gang..

Standard dæmpere der har kørt mere end 70-80000 bør udskiftes til nye, og man bør ikk bruge fjedre der er lavere end 35mm, så er man sikker på de stadig sidder i spænd hvis man alligevel vil beholde den extra komfort bløde trælse standard dæmper giver.!

Hvad er det for en mitsushitzu du har?

Hilsen Martin R (the guest to):-)

Forfatter:  Dagooz [ 21 maj 2004, 01:24 ]
Titel: 

Monterede Thansen fjedre på min uno 1.4ie for en uge siden og har egentlig ikke haft nogen problemer... kunne måske være hårdere men så ville jeg sgu nok bare banke huller i lortet (bilen)...

Dagooz

Edit: Troede faktisk lige at der var sprunget en fjeder efter en uges brug men det var sgu bare afskærmning mellem udstødning og tank der bankede mod sidstnævnte... :oops:

Forfatter:  sonny jensen [ 23 maj 2004, 12:07 ]
Titel: 

einbach siger jeg bare....
har det i min scirocco og skal jeg ha en anden bil sænket skal det nok være dem selvom de hvis er hunde dyre men selv ved 40.mm sænkning bliver bilen hård ikke som en slatten karklud..

mojn
sonny (hvad skal man med 16v når 8 er nok)

Forfatter:  Sperillen [ 24 maj 2004, 13:54 ]
Titel: 

Hvem forhandler Eibach fjedre..?(til en ordenlig pris)

Hej Hej

Forfatter:  Dagooz [ 27 maj 2004, 19:19 ]
Titel:  Sporing

Tror det var Morten VJ der skrev om ændrede hjulvinkler efter sænkning... Har lige haft min mekker til at kigge på det i dag og alt var tilsyneladende som det skulle være altså: ingen justeringer var nødvendige. :o

Dagooz

Forfatter:  Morten VJ [ 27 maj 2004, 21:13 ]
Titel: 

Alt var tilsyneladene som de skulde være ????

Enten er de inden for mål. ellers er de ikke!!!!!

Der er et par grunde tl at jeg taler for en 4 hjuls udmåling efter sænkning.
Den første og vigtigste er dæksliddet, der kan blive kraftigt forøget hvis man er så uheldig at hjul vinklerne ændre sig. Hvilket de gør ret ofte, har set mange skæve dæk pga. forkert indstilling efter sænkning.

Nr 2 er at når man nu har sparet xxx kr ved at lave det selv, så burde man ofre de penge man har sparet på en 4 hjulsudmåling, og ikke kun stille sig tilfreds med at alle tal er grønne, men at alle vinkler er så ens som muligt, da man så vil få mest udbytte af sit sænkningssæt.
Det er både mht. dækslid, men også køreegenskaber.

MVH

Morten

Forfatter:  Martin R [ 29 maj 2004, 23:15 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Alt var tilsyneladene som de skulde være ????

Enten er de inden for mål. ellers er de ikke!!!!!

Der er et par grunde tl at jeg taler for en 4 hjuls udmåling efter sænkning.
Den første og vigtigste er dæksliddet, der kan blive kraftigt forøget hvis man er så uheldig at hjul vinklerne ændre sig. Hvilket de gør ret ofte, har set mange skæve dæk pga. forkert indstilling efter sænkning.

Nr 2 er at når man nu har sparet xxx kr ved at lave det selv, så burde man ofre de penge man har sparet på en 4 hjulsudmåling, og ikke kun stille sig tilfreds med at alle tal er grønne, men at alle vinkler er så ens som muligt, da man så vil få mest udbytte af sit sænkningssæt.
Det er både mht. dækslid, men også køreegenskaber.

MVH

Morten


Tror nu heller ikk de/han kan montere sænknings fjedre og sætte fjederbenen som de skal på øjemål, der skal justering til, hvis det altså er en bil af ældre årgang hvor du kan justere andet end kun toe'et...

Der er et spillerum i de 2 huller til justering af camberen som styre den lodrette vinkel ind mod midten af bilen, når man så sænker bilen med fjederbenen sat på samme sted som før vil de så stå mere negativ, så skal boltene løsnes og hjulene skal hives ud af, og eneste måde at stille det rigtig er ved en 4hjuls udmåling, sårn har det altid været..

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/