Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Import af fyringsolie.... http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=9035 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Per Hansen [ 01 jul 2004, 17:47 ] |
Titel: | Import af fyringsolie.... |
Er der nogen her der kan fortælle mig hvor det står hvor meget Fyringsolie man må transportere i sin trailer i godkendte dunke ? har kigger på www.fstyr.dk men kan ikke finde det... Fik af vide af politiet at man max må transportere 80 KG farligt godt (80 Liter) Kan dette passe ? Per Hansen |
Forfatter: | Transitfar [ 01 jul 2004, 21:27 ] |
Titel: | |
80 Liter??? Pudsigt, nede på den lokale DK kan du leje en trailer som rummer 400 Liter fyringsolie, og jeg tror da ikke, at DK bevidst får folk til at gøre noget ulovligt. Sagen er nok nærmere, at hverken fstyr, politiet eller toldSkat er villige til at udtale sig om dette pinlige emne ![]() Undersøg, hvad din "frilastværdi" er for pågældende mineralprodukt, så overholder du færdselsloven, og eneste krav fra toldSkat er at det skal indføres i "egnede beholdere", så overholder du også skattelovgivningen. God arbejdslyst. |
Forfatter: | Per Hansen [ 03 jul 2004, 07:51 ] |
Titel: | |
Og så skal man også huske at betale 2,10 pr liter til told og skat ved inførsel..... |
Forfatter: | hYe [ 03 jul 2004, 10:49 ] |
Titel: | |
Citat: Og så skal man også huske at betale 2,10 pr liter til told og skat ved inførsel.....
Huske? Det sker ikke..... |
Forfatter: | Transitfar [ 03 jul 2004, 21:42 ] |
Titel: | |
Det sker netop ikke, fordi du lever i EU, og her er der fri handel på tværs af grænserne. Du skal bare gøre det rigtigt, så kan hverken Told/skat, færdselspolitiet, eller miljø-Svend røre dig!! |
Forfatter: | fender-bender [ 03 jul 2004, 22:37 ] |
Titel: | fender-bender |
jeg har lere gange hentet knap 200 l fyringsolie og smidt det i bagagerummet i 7 stk 25-30l dunke godtnok dunke fra syre og osteløbe men jeg tænkte også på hvad told vil sige eller bare se ud når de tog mig i tolden. Jeg undgik flere gange de store grænse overgange da chancen for razzia sker der. Men min historie er at den anden sidste gang jeg "smuglede" olie over grænsen blev taget i tolden heldigvis på den tyske side og de danske toldere holdt razzia på den danske side De to tyske toldere gloede helt åndsvagt ned i mit bagagerum og sagde det ville jeg få svært ved at bringe med over men de regnede med at hvis de lod mig køre så lod de danske toldere også mig køre. Så mig og mit bedste stoneface trillede over grænsen med sveden drivende ned af ryggen og slap igennem tolden "dansk" uden at blive stoppet. Jeg holdte med at "smugle" da jeg ikke kunne holde til det rent nervemæssigt og ved tanken om at en eller anden snotbilist ville banke op i røven på mig og så hvilket kaboom det ville give. Jeg spurgte nemlig de tyske toldere og snakkede om 20 l i dunke og 80 l i godkendte olie transport dunke i bagagerummet, på en trailer skulle det være ubegrænset men stadig i godkendte dunke eller tønder. DK benzin har jo fået godkendt deres 400l trailer så 400 l i tønder og spændt godt fast på traileren skulle ikke være et problem. claus |
Forfatter: | Tjumse [ 03 jul 2004, 22:50 ] |
Titel: | |
kan huske fra dengang jeg tog mit adr-bevis (farligt gods) at det man kører med bliver delt op i forskellige klasser, man ganger det så ud i med noget farefaktor og ender med et tal som skal holdes under frimængden for hvad man må køre med som ikke uddannet (jeg er uddannet til det selvom jeg ikke kan huske en bønne af det jeg lærte) Overskrider du frimængden skal du ha farligt gods bevis (adr) og overskrider du 3500kg skal du ha tank-bevis (det kan jeg så heller ikke huske hvad hedder) Da fyrings olie ikke just er super farligt som eks. nitroglycerin og benzin (moderat farligt) tror jeg frimængden er riiiimelig høj på netop fyrings olie så der burde ikke være nogen ko på isen mht om man må køre rundt med 400l |
Forfatter: | Transitfar [ 03 jul 2004, 23:07 ] |
Titel: | |
Ja netop..... Ingen ved noget om nogetsomhelst... Hvad er en "egnet beholder"??? Læs lovteksterne, og vær forberedt på at skulle forsvare din sag overfor en dommer. Husk, at du selv er med til at betale anklagerens løn.... Egentlig er det da sjovt med lidt spænding i tilværelsen, ikke???? ![]() |
Forfatter: | Transitfar [ 03 jul 2004, 23:12 ] |
Titel: | |
Hovsa, den er ikke møntet på Tjumse. Tjumse beskriver faktisk ret godt , hvor indviklet problematikken er....... Venlig hilsen Lars. |
Forfatter: | fender-bender [ 03 jul 2004, 23:29 ] |
Titel: | import |
egnet beholdere er nok godkendt beholder og derfor godkendt til fyringsolie. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |