Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 07:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 21:42 
ham der med den der turbo kadett, må da gerne lige skrive lidt om hvordan den der kadett fungerer.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 22:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
davs......hvad vil du vide???????

selve motoren er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppen på blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 med kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........


mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 22:15 
Hald79 skrev:
davs......hvad vil du vide???????

selve motoren er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppen på blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 med kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........


mvh Jens Hald




hvad ender cr-ratioet på? (komprissions forholdet) x:1


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2003, 23:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
forholdet ender ca. på 8,3:1

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team