Hald79 skrev:
davs......hvad vil du vide???????
selve motoren er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppen på blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 med kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........
mvh Jens Hald
hvad ender cr-ratioet på? (komprissions forholdet) x:1